Abstract:
امروزه.» دسترسی به اینترنت رو به افزایش است. در سالهای اخیرء به دلیل رواج وسایل ارتباطی, دسترسی به اینترنت. بسیار آسان شده است. کاربران اینترنت در هر زمان و هر مکان میتوانند به راحتی به اینترنت وصل شده و از مزایای بیشمار آن استفاده کنند. یک گروه عظیم از این کاربران قشر دانشآموزان هستند. هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش فناوری اطلاعات به خصوص کامپیوتر و اینترنت بر پیشرفت یا افت تحصیلی دانشآموزان است. در این مقاله برآنیم تا ضمن تعریف و تاریخچه اینترنت با محور قرار دادن استفاده از تکدولوژیهای نوین با روش توصیفی و تحلیلی و با استفاده از اطلاعات کتابخانهای به
نقش محوری وسایل آموزشی نوین در امر آموزش بپردازیم؛ و به مهمترین و برجسته ترین معایب و محاسن استفاده از اینترنت را در بین دانشآموزان مطرح کرده و نقش والدین رادر خصوص این مساله بررسی کنیم. سپس نتیجه گیری به عمل آمده و در پایان پیشنهاداتی ارائه میگردد.
Machine summary:
در زندگي امروزه ، اعتياد به اينترنت تحت عنوان استفاده ناصحيح از اطلاعات اينترنت تعريف مي شود مطالعاات انجام شده گزارش کرده اند که اينترنت مانند تکنولوژي هاي ديگر که سبب تنبلي هاي جسمي مي شوند، کم تحرکي را تقويت نموده ، تلاش براي برقراري روابط ديگران را در دنياي واقعي کاهش مي دهد و در نتيجه ، مي تواند منجر به انزواي اجتماعي گردد.
استفاده از پايگاه هاي اينترنتي بسيار ارزشمند (سايت هاي گوناگون ) امکان ايجاد محيطي براي دادن اطلاعات دلخواه با فضاي بسيار جذاب (وبلاگ ، محيطي بسيار متنوع براي هنرنمايي نوجوانان ) کمک به پيشرفت تحصيلي فراهم بودن درس ها و منابع آموزشي روي خط به صورت منظم و يکپارچه با شرايطي متناسب تر از شيوه آموزشي سنتي دسترسي به تجربيات ديگران در آموزش يکنواخت کردن متون درس ها انتخاب متن مورد علاقه بر اساس امکانات و توانمندي هاي دانش آموز به روز شدن کليه متون اموزشي و درسي و سادگي روند آن معايب اينترنت در بين دانش آموزان گسترش فضاي مجازي در حوزه رابطه فرزندان و والدين نيز تغييراتي بوجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع ، کاهش ارتباط والدين با فرزند، شکاف نسلي به دليل رشد تکنولوژي، از بين رفتن حريم بين فرزندان و والدين و ايستادن در برابر يکي از والدين يا هر دو را مي توان نام برد.