Abstract:
ارزیابی سیستمهای مدیریت، از مسایل اساسی است که مورد توجه تصمیمگیرندگان بویژه مدیران قرارگرفته است. دراین مقاله، با تکیه بر بکارگیری رویکرد توسعه پایدار شکلی نوین از رویکرد کارت امتیازی متوازن تحت عنوان کارت امتیازی متوازن پایدار بکارگرفته شده است و با استفاده از رویکردهای تصمیمگیری چندشاخصه به ارزیابی عملکرد سیستمهای مدیریت در حوزه مدیریت انرژی در شرکتهای گاز استان فارس میپردازد. در این مقاله ابتدا مفاهیم توسعه پایدار به کارت امتیازی متوزان اضافه میگردد، سپس با استفاده از دیمتل اولویت مناظر نشان داده میشود و شبکه ساختاری روابط بدست میآید. و در پایان با استفاده از روش تحلیل شبکه فازی به اولویتبندی و انتخاب سیستمهای مدیریتی پرداخته میشود. دستاورد رویکرد دیمتل نشان از آن دارد که ابعاد پایداری و فرایندهای داخلی در مقایسه با ابعاد رشد و یادگیری و ذینفعان از اولویت بالاتری برخوردار میباشد. نتایج بررسی رویکرد تحلیل شبکه فازی حاکی از آن میباشد که از میان شاخصهای مورد مطالعه ابعاد چهارگانه کارت امتیازی متوازن پایدار متوسط آموزش نیروی انسانی(بعدرشد و یادگیری)، رضایت مشتری(بعدذینفعان)، مسئولیتپذیری(شاخه اجتماعی بعدپایداری)،بهرهوری(شاخه اقتصادی بعدپایداری)،ایمنی و سلامت نیروی انسانی (شاخه زیست محیطی بعدپایداری)، ومیزان مصرف انرژی(بعدفرایندهای داخلی)مهمترین شاخصهای بدست آمده میباشند. سایر دستاوردها نشان میدهد، از میان سیستمهای مدیریت در مجموع سیستم بهینهسازی انرژی50001 در مقایسه با سایر سیستمها از اولویت بالاتری برخوردار میباشد.
Machine summary:
مديريت زنجيره تأمين سبز شکل شماره (٣): مدل مفهومي تحقيق (به تصویر صفحه رجوع شود) جدول (٤): بررسي شاخص هاي ارزيابي عملکرد در مطالعات مديريت ابعاد سنجه ها Measures منبع حمايت مستمر مديريت ارشد Sustaitnoapbmeacnoangsecimoeunstness of Hsu et al (2011) متوسط آموزش نيروي انساني Average Workforce Training (٢٠٠١) Epstein and Wisner تسهيم دانش Knowledge Sharing Chen et al (2009) نرخ پاسخ گويي سيستم Chen et al (2009) System Response Rate (تکريم ارباب رجوع ) افزايش کيفيت نيروي انساني Increasing Quality of Labor Wu et al (2011) ثبات کارکنان Stability of Employee Kaplan and Norton (1996) رضايت مشتري Customer Satisfaction Chen et al (2009) توسعه مشتريان جديد Expanding of New Customer Wu et al (2011) اعتمادسازي مشتري Customer Trust Wu et al (2011) انعطاف در سيستم خدمت دهي Flexibility of Service System Wu et al (2011) سهم بازار Market Share Figge et al (2002) Yuksel and Dagdeviren کيفيت محصول / خدمت Product Quality (2010) دامنه محصولات و خدمات Range oSferPvricoedsucts and Wu et al (2011) تصوير سبز Green Image Hubbard (2009) مسؤوليت پذيري و پاسخ گويي AcRceosnptoanbsiilbitiyliaynd Hsu et al (2011) اجتماعي ايمني و سلامت نيروي انساني Employee Safety and Health Hubbard (2009) سرمايه گذاري درفناوري نوآور InInnovveastimoennTteocfhGnroeloengy Hsu et al (2011) سبز نرخ بازگشت سرمايه Return On Investment (ROI) Wu et al (2011) ايجاد فرهنگ داخلي Internal Culture Development Chen et al (2009) رهبري کارايي Leadership Efficiency Chen et al (2009) شاخص ايمني محيط زيست Invironmental Safety Incident M.