Abstract:
هدف از انجام این تحقیق بررسی و نقش حمل و نقل جاده ای در توسعه اقتصادی شهر مشهد بود. روش
تحقیق، به روش پیمایشی، از نظر زمانی مقطعی و از نوع مطالعات کاربردی است. روش نمونه گیری،
تصادفی ساده است که تعداد ٢٤٥ نفر از کارشناسان موسسه ها و شرکت های حمل و نقل شهر انتخاب
شدهاند. این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این پژوهش از آزمون
آماری رگرسیون تک متغیره و آزمون فریدمن استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که: حمل و نقل
جادهای در توسعه اقتصادی مشهد در بین پاسخ گویان مورد مطالعه تاثیر معنی داری دارد. حمل و نقل
جادهای در تنوع شغلی ساکنان مشهد در بین پاسخ گویان مورد مطالعه تاثیر معنی داری دارد. حمل و نقل
جادهای در اقتصاد خانواده و معیشت ساکنان مشهد در بین پاسخ گویان مورد مطالعه تاثیر معنی داری دارد.
حمل و نقل جادهای در اشتغال ساکنان مشهد در بین پاسخ گویان مورد مطالعه تاثیر معنی داری دارد. حمل
و نقل جادهای در افزایش درآمد ساکنان مشهد در بین پاسخ گویان مورد مطالعه تاثیر معنی داری دارد.
Machine summary:
"همچنین نتایج جدول آزمون تحلیل واریانس یک طرفه رگرسیون (Anova) نشان می دهد که F محاسبه شده معنی دار است بنابراین می توان گفت مدل فوق برای پیش بینی متغیر وابسته (توسعه اقتصادی) بر اساس متغیرمستقل (حمل و نقل جاده ای) معنادار می باشد.
همچنین نتایج جدول آزمون تحلیل واریانس یک طرفه رگرسیون (Anova) نشان داد که F محاسبه شده معنی دار است بنابراین می توان گفت مدل فوق برای پیش بینی متغیر وابسته (تنوع شغلی) بر اساس متغیرمستقل (حمل و نقل جاده ای)معنادار می باشد و جدول ضرایب استاندارد شده بتا مربوط به حمل و نقل جاده ای (٠.
همچنین جدول آزمون تحلیل واریانس یک طرفه رگرسیون (Anova) نشان داد که F محاسبه شده معنیدار است بنابراین می توان گفت مدل فوق برای پیش بینی متغیر وابسته (اقتصاد خانواده و معیشت ) بر اساس متغیرمستقل (حمل و نقل جاده ای) معنادار می باشد و ضرایب استاندارد شده بتا مربوط به حمل و نقل جاده ای (٠.
همچنین جدول آزمون تحلیل واریانس یک طرفه رگرسیون (Anova) نشان داد که F محاسبه شده معنی دار است بنابراین می توان گفت مدل فوق برای پیش بینی متغیر وابسته (اشتغال ) بر اساس متغیرمستقل (حمل و نقل جاده ای) معنادار می باشد و ضرایب استاندارد شده بتا مربوط به حمل و نقل جاده ای (٠.
همچنین جدول آزمون تحلیل واریانس یک طرفه رگرسیون (Anova) نشان داد که F محاسبه شده معنی دار است بنابراین می توان گفت مدل فوق برای پیش بینی متغیر وابسته (درآمد) بر اساس متغیرمستقل (حمل و نقل جاده ای) معنادار می باشد و ضرایب استاندارد شده بتا مربوط به حمل و نقل جاده ای (٣٤٨ ."