Abstract:
هدف ازپژوهدف پژوهش حاضربررسی میزان اعتمادپذیری برنامه آموزش فلسفه(p4c)،درفعالیتهای پرورشی به منظورکاهش احساس نیازبه بیان کلامیوبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسر یایه اول مقطع متوسطه مدارس منطقه 14شهرتهران بوده است.پژوهش ازنوع تحقیقات کاربردی وبه روش نیمه تجربی با طرح تحقیق آزمون مقدماتی ونهایی باگروه شاهد بدون استفاده ازگزینش تصادفی انجام شد.جامعه آماری پژوهش،کلیه دانش آموزان پسرپایه اول مقطع متوسطه دوره دوم منطقه14 مشغول به تحصیل، درسال 1393-1394،که تعداد 2994 نفربودند.حجم نمونه آماری60 نفرازدانش آموزان که دردوگروه30 نفری تجربی وگواه به صورت غیرتصادفی قرار گرفتند.پس ازبرگزاری دوره آموزش(p4c)، به منظورجمع آوری داده ها ازپرسشنامه بیان حالت هیجانی وصفت شخصیتی خشم اسپیلبرگر2(STAXI-2)وبرای تجزیه وتحلیل داده هاعلاوه برآمارتوصیفی ازآزمون تحلیل کوواریانس،بااستفاده از نرم افزارSPSSاستفاده شد.یافته های حاصل ازاین تحقیق،به سوال کلی که آیا اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک درفعالیتهای پرورشی برکاهش احساس نیاز به بیان کلامی وبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسرمقطع متوسطه تاثیر دارد یاخیر،پاسخ داده وتایید نموده.
Machine summary:
بررسی میزان اعتماد پذیری برنامه آموزش فلسفه برای کودکان (pc٤) در فعالیتهای پرورشی بر کاهش احساس نیاز به بیان کلامی وبیان فیزیکی خشم دردانش آموزان پسرمقطع متوسطه مدارس شهر تهران مریم جناب زاده رودباری ١، فهیمه انصاریان ٢، عزت اله نادری ٣ تاریخ دریافت : ١٣٩٥/٣/١٩ پذیرش نهایی: ١٣٩٧/٨/١٣ چکیده هدف پژوهش حاضربررسی میزان اعتمادپذیری برنامه آموزش فلسـفه (pc٤)، درفعالیتهـای پرورشـی بـه منظورکـاهش احساس نیازبه بیان کلامی و بیـان فیزیکـی خشـم دردانـش آمـوزان پسـر یایـه اول مقطـع متوسـطه مـدارس منطقـه ١٤شهرتهران بوده است .
Philippe Constantineaut 101 به عمل می آید و نتایج این پژوهش نشان میدهد که روش اجتماع پژوهشی در برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان در پرورش مهارتهای استدلال دانش آموزان مؤثر است (ناجی ،سعید،١٣٨٩:٥-٧).
از این رو هدف اصلی ازانجام این پژوهش بررسی درستی فرضیه های زیر است : -اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک در فعالیتهای پرورشی برکاهش احساس نیاز به بیان کلامی خشم در دانش آموزان پسر یایه اول مقطع متوسطه مدارس منطقه ١٤ شهرتهران تاثیر گذار است .
-اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودک در فعالیتهای پرورشی بر کاهش احساس نیـاز بـه بیـان فیزیکـی خشم در دانش آموزان پسر یایه اول مقطع متوسطه مدارس منطقه ١٤ شهرتهران تاثیر گذار است .
فرضیه های پژوهش فرضیه شماره یک : اجرای برنامه فلسفه برای کودکان موجب کاهش احساس نیاز به بیان کلامی خشم در دانش آموزان پسرپایه اول مقطع متوسطه می گردد.
فرضیه شماره دو: اجرای برنامه فلسفه برای کودکان موجب کاهش احساس نیاز به بیان فیزیکی خشم در دانش آموزان پسرپایه اول مقطع متوسطه می گردد.