Abstract:
هدف مقاله حاضر بررسی اثربخشی دیدگاه مطالعات
بر نامه درسی راهیر دی رو الکری بر نامه ریز ی جحدبعلدی ور
بسته بادگبری چندرسانهای مبتنی بر آن با تاکید بر
فعالیتهای تربیت بدنی او موسیقی بر اتاهش اخطراب
تردکان بیشدبتانی است. جامعه آماری شامل تردکان
مضطرب پیشدبتانی منطفه۳ شهر تهران بود: ثه به صررت
نیمهآزمایشی و با طرح پیش آزمون و پیآزمرن تعداد ۶۰ نغر
با انسونهگبری هدفمند انتخاب او بررسی شدند. ابزار
جمع آوری دادهها پرسشنامه اخضطراب اسپنس و آزمون تغسیر
نقاشی کرمن بود. جهت تحلیل دادهها از آزمرن ۸700/۸
و 11۸7700/۸ استفاده شد. تحلیل دادهها انشان داد:
مبانگین نمرات پس آزمون در تروه آزمایش به طور
معنیداری بیش از گروه ثراه است (004).(-۳). بیشنپاد
میشرد بزوشی نام مند بر تنوع کاریتهای این دیدگاه
الگو و ابزارهای آموزشی مبتنی بر آن برای دسترسی آموزش
هسخانی یه آن انجام ثیر د
The article is based on research that aims to investigate the effectiveness of the viewpoints of strategic curriculum studies and the multidimensional curriculum and multi-media programming package emphasizing physical education and music activities on the reduction of anxiety in pre-school children. The statistical population included all the anxious preschool children in educational district 3 in Tehran, and the study was conducted based on a semi experimental and the pre-test and post-test design. 60 children were selected through targeted sampling and were assigned to the experimental and control groups equally. The data collection tool was Spence anxiety questionnaire and Corman's Painting Interpretation Test and the collected data were analyzed by ANCOVA test and MANCOVA. The data analysis showed that the average scores after the test in the experimental group were significantly more than the control group (p<0. 05, P = 0. 004). Regarding the effectiveness of this program not only to reduce anxiety, but also as the effectiveness on many components of the existence of children, it is suggested that systematic research should be conducted on the diversity of the applications of this approach, its model and its educational tools for access to public education.