Abstract:
ﺟﻬﺎن ورزش، در ﺣﺎل ﺗﺠﺮﺑﻪ دوران ﺟﺪﯾﺪ و ﺗﺎزهای اﺳﺖ. ﺗﺤﻮﻻت ﺳﺮﯾﻊ و ﮔﺴﺘﺮده در ﺗﻤﺎﻣﯽ اﺑﻌﺎد ورزﺷﯽ، اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ در ورزش را ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار داده اﺳﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺮ ﮐﺸﻮر، آن را ﺑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺣﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﺪ در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ اراﺋﻪ ﻣﺪل راﻫﺒﺮدی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮای ﻣﺤﺼﻮﻻت ورزﺷﯽ دﻧﺎ اﺳﭙﻮرت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺤﻠﯿﻞ SWOT ﻣﯽﭘﺮدازﯾﻢ. روش اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺮ ﺷﯿﻮهﻫﺎی ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ اﺳﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻣﺪﯾﺮان ﺷﺮﮐﺖ دﻧﺎ اﺳﭙﺮت ﻣﺠﻤﻮﻋﺎ 120 ﻧﻔﺮ اﺳﺖ. اﺑﺰار ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻮﺳﯿﻠﻪی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و روش ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﯿﮏﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ اﻣﺘﯿﺎزﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﯿﺮوﻧﯽ( EF ) و ﻋﻮاﻣﻞ دروﻧﯽ( IF )اﺳﺖ ﺑﺎ ﮐﻤﮏ ﻧﺮماﻓﺰار Spss اﻧﺠﺎم ﻣﯽﮔﯿﺮد و ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﻧﺘﺎﯾﺞ اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﮐﯽ از آن اﺳﺖ ﻧﻬﺎدﯾﻨﻪ ﮐﺮدن ورزش و ﺗﻔﺮﯾﺤﺎت ﺳﺎﻟﻢ درﺧﻮر اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی و ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزی ﺑﻬﯿﻨﻪ اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ در ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ورزﺷﯽ و ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی داﺧﻠﯽ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ورﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﮐﺸﻮر ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
Machine summary:
واژههایکلیدی: ورزش، برنامهریزی راهبردی، برنامه ریزی؛ دنا اسپورت مقدمه سازمانهای ورزشی درراستاي غلبه برچالشها وکسب موفقيت درميدان رقابت، بايد از نوعي برنامهريزي بهره گيرندکه آيندهنگر و محيطگرا باشد به طوريکه ضمن شناسايي عوامل و تحولات محيطي و با تعیین و تبیین اهداف و ماموریتهای سازمان در بلندمدت، بهتر میتوانند برنامههای خود را به ثمر رسانده و ترتیبی فراهم آورند که سازمان آنها بهتر کار کند و بهتر نسبت به محیط پیرامون خود واکنش نشان دهد (حمیدی، 1390) با توجه به افزایش تغییر و تحول محیطی پیرامون هر سازمان و توسعه و پیشرفت تکنولوژي در جوامع و رقابتی شدن محیطهاي کسبوکار و انتظاراتی که مشتریان و ذینفعان از سازمان و بنگاهها دارند، وجود مدیرانی با برنامه و تحلیلگر است.
ماتريس تحليل SWOT {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} روش تحقیق سوال اول: نقاط قوت شرکت دنا اسپرت چیست؟ (جدول 2): معنیداری آزمون فریدمن در نقاط قوت ورزش دنا اسپرت {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} (جدول 2): نتايج رتبهبندي مولفهها در آزمون فریدمن (نقاط شرکت دنا اسپرت) {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همانطور که در جدول (2) ملاحظه میشود با توجه به نتایج آزمون فریدمن میتوان گفت بین تمام مولفهها تفاوت معناداری وجود دارد چنانچه که در جدول مشاهده میشود، بهرهمندی از متخصصین تحصیل کرده جهت تولید محصولات با 57/5 دارای بالاترین اولویت و مولفه متناسب بودن هزینه تولیدات با 61/3 دارای پایینترین اولویت است.