Abstract:
معلمان آفریقای جنوبی در خلق فعالیتهای تفکیکی بهمنظور برآورده ساختن نیازهای متنوع یادگیرندگان در یاددهی و یادگیری اثربخش با چالشهای زیادی مواجه هستند. ناتوانی در تشخیص موانع یادگیری و مطابقت برنامه درسی و روشهای تدریس و سنجش با شیوههای یادگیری و میزان آمادگی یادگیرندگان ازجملۀ این چالشها هستند. این مطالعه به هدف پی بردن به دیدگاههای معلمین مدارس متوسطه (262 نفر) در مورد اجرای آموزش تفکیکی در مدارس متوسطه دولتی (27 مدرسه) با استفاده از روشهای کمی و کیفی انجام شد. نتایج نشان داد که معلمان همیشه نمیتوانند به یادگیرندگان در هنگام نیاز کمک کنند، به آنها یاد دهند که چگونه مسائل را حل کنند و یا اجازه دهند تا بهتنهایی کار کنند. علاوه بر این، محدودیتهای گوناگونی مانند آموزش ناکافی معلمان، تعداد زیاد یادگیرندگان در یک کلاس، حجم زیاد کار، یادگیرندگان بیانضباط، کمبود منابع و عدم مشارکت والدین، آموزش زبان دوم، خدمات حمایتی ناکافی و موانع اجتماعی-اقتصادی در روشهای معلم محور وجود دارند. این مطالعه پیشنهاد میکند که برنامههای مداخلهای به صورت کارگاههایی در مورد شیوههای ایجاد فعالیتهای تفکیکی باید در پیشرفت حرفهای معلمان در اولویت قرار گیرد.
South African teachers encounter numerous challenges in the creation of differentiated activities toinclude diverse learner needs in effective teaching and learning. These challenges include the inability toidentify learning barriers and adapt the curriculum, teaching and assessment methods according to thelearning styles and readiness levels of learners. The study aimed to explore secondary school teachers’(n = 262) perspectives on the implementation of differentiated instruction in public secondary schools(n = 27), using qualitative and quantitative approaches. The results indicated that teachers cannot alwaysassist their learners when they need them; show them how to solve problems; or allow learners to workon their own. In addition, various limitations, such as inadequate teacher training, large class sizes,workload, undisciplined learners, lack of resources and parental involvement, second languageinstruction, inadequate support services and socio-economic barriers contribute to the use of teacher-centred methods. The study recommends that intervention programmes in the form of workshops onhow to create differentiated activities should be prioritised in the professional development of teachers.
Machine summary:
Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools.
Fox, Vos, & Geldenhuys 2.
Chataika, Mckenzie, Swart, And Lyner-Cleophas 3.
Williams, Olivier, And Pienaar 4.
Engelbrecht, Oswald, And Forlin 021 بدات و سيد١ (٢٠١٤) اظهار ميدارند که مدارس مناطق کم درآمد و روستايي منابع کمي دارند و با يادگيري و تدريس ناکارآمد مواجه هستند و اين برخلاف سياست هاي آموزشي است که به نيازهاي يادگيرندگان در آموزش اثربخش توجه ميکند.
ترکيب اين نظريه با آموزش تفکيکي بر اهميت همکاري يادگيرندگان با هم گروه هاي خود در انجام فعاليت هاي کلاسي تأکيد ميکند و همچنين بر استفادة معلم از پرسشنامه ، بازخورد، انعکاس و حمايت به عنوان روش هايي در يادگيري سازنده تأکيد ميکند (تامليسون ، ٢٠٠٥).
Chisholm, Hoadley, Wa Kivulu, Brookes, Prinsloo, And Kgobe 5.
نظرات معلمان در پاسخ به سؤال دوم تحقيق مهم بود:" ديدگاه هاي معلمان مدارس دوره متوسطه در مورد آموزش افتراقي چيست ؟" اهداف اصلي مصاحبه ها تثبيت دانش معلمان در مورد تدريس تفکيکي، روش تدريس هايي که استفاده ميکنند و محدوديت هايي است که آنان را از خلق فعاليت هاي تفکيکي در کلاس باز ميدارد.
١- لطفا نظر خود را در مورد تدريس تفکيکي بيان کنيد؟ ٢- از کدام روش تدريس استفاده ميکنيد تا موانع يادگيري يادگيرندگان را در تدريس مؤثر موردتوجه قرار دهيد؟ ٣- چه محدوديت هايي در اعمال فعاليت هاي تفکيکي در کلاس شما اثرگذار هستند؟ پاسخ به اين سؤالات ضبط شدند، تجزيه و تحليل شدند و بر اساس موضوعات و تعداد وقوع گروه بندي شدند.
Promoting the implementation of inclusive education in primary schools in South Africa.
za/wp-content/uploads/2013/10/Spaull-2013- CDE-report-South-Africas-Education-Crisis.