Abstract:
نگرش دانشجویان در خصوص عوامل مرتبط با تحصیل آنها و فعالیتهای فرهنگی و هنری که در داخل
دانشگاه صورت می پذیرد بسیار حائز اهمیت استء امروزه شرکت در فعالیتهای فرهنگی و هنری در
داخل دانشگاه وسیله موثری برای پرورش قوای فکری» جسمی,» اخلاقی دانشجویان است و عاملی برای
جلوگیری از کجروی اجتماعی محسوب میشود. در واقع دانشگاه ها نهاد انتقال دهنده یا حامل به نهاد
تحول ساز سنتهای فرهنگی تبدیل میشوند» که فعالیتها فرهنگی و هنری و کانونهای موجود در این
ارتباط میتوانند نقش بسیار مهمی در این موضوع ایفا کنند. در این مقاله به بررسی تعاریف فرهنگک»
کانونهای فرهنگی و هنری» الزامات برنامه ریزی فرهنگی مطلوب و مطالعه تحقیقات پیشین در این راستا
پر داخته شده است.
Machine summary:
برنامه ريزي فعاليت هاي فرهنگي ، 1 چنانچه در سطح دانشگاه ها صورت پذيرد، ميتواند در بر گيرنده نکات مثبتي همچون پرورش خلاقيت هاي دانشجويان ، توسعه مهارت هاي فکري دانشجويان ،٢ ايجاد پويايي در نظام آموزش عالي، و افزايش نقش دانشگاه ها در تعمق هويت فرهنگي باشد.
نوآوري و نوزايي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي، پرورش خلاقيت ها و استعدادهاي فرهنگي و هنري و اجتماعي دانشجويان ، زمينه سازي براي توسعه مهارت ها و توانايي هاي فکري و فرهنگي دانشجويان ، کمک به برنامه ريزي آموزشي و پژوهش در تربيت نيروي انساني خلاق از اهداف پايه گذاران کانون ها ميباشد.
برنامه ريزي فعاليت هاي فرهنگي چنانچه در سطح دانشگاه ها صورت پذيرد، ميتواند در بر گيرنده نکات مثبتي همچون پرورش خلاقيت هاي دانشجويان ، توسعه مهارت هاي فکري ٢ آنان ، ايجاد پويايي در نظام آموزش عالي و افزايش نقش دانشگاه ها در تعميق هويت فرهنگي باشد.
برنامه ريزي فعاليت هاي فرهنگي، چنانچه در سطح دانشگاه ها صورت پذيرد، ميتواند در بر گيرنده نکات مثبتي همچون پرورش خلاقيت هاي دانشجويان ، توسعه مهارت هاي فکري دانشجويان ، ايجاد پويايي در نظام آموزش عالي، و افزايش نقش دانشگاه ها در تعمق هويت فرهنگي باشد.
نوآوري و نوزايي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي، پرورش خلاقيت ها و استعدادهاي فرهنگي، هنري و اجتماعي جامعه دانشگاهي، زمينه سازي براي توسعه مهارت ها و تواناييهاي فکري و فرهنگي دانشجويان ، کمک به برنامه ريزي آموزشي و پژوهشي در تربيت نيروي انساني خلاق از اهداف پايه گذاران کانون ها ميباشد.