Abstract:
آموزش ابزار مهمی در مسیر توسعهی یک کشور به شمار میآید، بنابراین یافتن فهم درست و دقیقی از مقولهای به نام "پژوهش در آموزش" دارای اهمیت ویژهای است. بیشتر پژوهشهای گزارش شده در نشریات علمی-پژوهشی کشور شامل بررسی موضوعهایی غیر ضروری است که نقشی در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری ندارند. لازم است با تغییری بنیادین در نگرش به موضوع انتشار مقاله و پژوهشهای مربوط به آموزش، با انتخاب درست و دقیق موضوعهای مورد نیاز و نیز هدفگذاری بهتر، "پژوهش در آموزش" را جانی تازه ببخشیم و چاپ مقاله را به عنوان فرصتی برای عرضهی اندیشهها و پیشنهادهای سازندهی خود به جامعهی آموزشی و در بوتهی نقد قرار دادن آنها تبدیل کنیم. همچنین با مشارکت در پژوهشهای گروهی به برداشتن گامهای بزرگتر و حل چالشهای مهمتری بیندیشیم.
Education is an important tool in the development of a country, so finding a correct and accurate understanding of a category called "research in education" is of particular importance. Most of the researches reported in the scientific journals include the study of unnecessary topics that do not play a role in improving the teaching and learning process. It is necessary to help "research in education" by fundamentally changing attitudes towards the subject of publishing articles and research related to education, by choosing the right and accurate topics as well as better targeting. Turn the publication of an article into an opportunity to present our constructive ideas and suggestions to the educational community and critique them. Also, by participating in group research, we can think of taking bigger steps and solving more important challenges.
Machine summary:
لازم است با تغييري بنيادين در نگرش به موضوع انتشار مقاله و پژوهش هاي مربوط به آموزش ، با انتخاب درست و دقيق موضوع هاي مورد نياز و نيز هدف - گذاري بهتر، "پژوهش در آموزش " را جاني تازه ببخشيم و چاپ مقاله را به عنوان فرصتي براي عرضه ي انديشه ها و پيشنهادهاي سازنده ي خود به جامعه ي آموزشي و در بوته ي نقد قرار دادن آن ها تبديل کنيم .
با انتخاب هاي درست و دقيق موضوع هاي مورد نياز و هدف گذاري بهتر، "پژوهش در آموزش " را جاني تازه ببخشيم و اگر قصد انتشار دستاوردهاي خود را داريم چاپ مقاله را به عنوان فرصتي براي عرضه ي انديشه ها و پيشنهادهاي سازنده ي خود به جامعه ي آموزشي و در بوته ي نقد قرار دادن آن ها تبديل کنيم .