Abstract:
این مقاله، به دنبال کشف ظرفیت های نوآوری سیاسی از طریق رسانه های اجتماعی و توانایی آن در تغییر شکل دیپلماسی عمومی است. تمرکز این نوشتار بر مطالعه تطبیقی راهبردهای دیپلماتیک دیجیتال اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن در چین و مبتنی بر رسانه اجتماعی یا میکروبلاگ سینا ویبو است. پرسش های مهمی که در این مقاله مطرح شده، این است که رسانه های اجتماعی چگونه برای اهداف دیپلماسی دولتی موثر واقع می شوند و چه اشکال ارتباطی برای جذب و تعامل با مخاطبان خارجی مناسب ترند؟ یافتهها نشان می دهند که برای بررسی ارتباط دیپلماسی دیجیتال در سطح سفارتخانهها، رسانه های اجتماعی قادر به انجام دادن سه جنبه کلیدی از تعاملات موجود در دیپلماسی عمومی؛ یعنی برجسته سازی یا تعیین دستورالعمل دیجیتالی، گسترش یا توسعه حضور دیجیتال و تولید گفت وگوی (مباحثه) دیجیتالی هستند که در این مقاله، دو جنبه مهمتر آن تشریح شده است.
Machine summary:
Social media & Public Diplomacy 2.
اين مقاله ، به دنبال کشف ظرفيت هاي نوآوري سياسي از طريق رسانه هاي اجتماعي و توانايي آن در تغيير شکل ديپلماسي عمومي با تمرکز بر مطالعه تطبيقي راهبردهاي ديپلماتيک ديجيتال اتحاديه اروپا، آمريکا و ژاپن در چين و مبتني بر رسانه اجتماعي يا ميکروبلاگ سينا ويبو١ است .
با اين حال ، ديپلمات هاي اتحاديه اروپا، ايالات متحده و ژاپن خلاقانه از رسانه هاي اجتماعي براي کاهش سوءظن مقامات چيني استفاده کردهاند و با اين کار به خصوص از نظر برنامه ريزي و تعيين دستور کار و همچنين گسترش حضور ديجيتال موفق شده اند کانال هاي ارتباطي باز با شهروندان چيني برقرار کنند.
واحدهاي تحليل و بازه زماني تحقق ديپلماسي ديپلماسي ديجيتالي در عمل ، مجموعه داده هاي استفاده شده براي بررسي تجربي در مورد اثربخشي رسانه هاي اجتماعي به عنوان ابزاري براي ديپلماسي عمومي است ؛ سه واحد تحليل شامل ورودي هاي ويبو (اتحاديه اروپا، سفارتخانه هاي ايالات متحده و ژاپن در پکن ) در اين مطالعه در اختيار قرار گرفت .
تحليل ما درباره راهبردهاي ديپلماتيک صفحات ويبو متعلق به اتحاديه اروپا و سفارت خانه هاي ايالات متحده و ژاپن در چين نشان داد که ديپلماسي ديجيتال در درجه اول به عنوان ابزاري براي انتشار اطلاعات و درگيرکردن مخاطبان به گفت وگويي دوسويه مورد استفاده قرار مي گيرد.
The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations .