Abstract:
سال هاست که آموزگاران به دنبال راه هایی برای تغییر دادن شیوه های سنتی تدریس هستند و اینکه چگونه با استفاده از فن آوری جدید و مدرن روش های آموزشی را دگرگون کنند. مفهومی که از آن به عنوان (کلاس معکوس) یاد می شود. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و تبیین روش تدریس معکوس در کلاس مجازی می باشد. این پژوهش از زمره پژوهش های کیفی- توصیفی و از نوع مطالعه موردی می باشد. ناحیه ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته است که توسط 10نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان همدان در سال تحصیلی 1400-99 تکمیل گردیده است. یافته های تحقیق شامل: تعریف روش تدریس معکوس، کلاس مجازی، مولفه های آموزش معکوس، تفاوت آموزش معکوس با روش های تدریس سنتی، مراحل، مزایا و معایب آموزش معکوس می باشد
The goal of this research is a review study on the role of poetry in process of language learning in pre-school
students. The method used in this study is descriptive-analytical and data collections are in library. Research
findings showed that using poetry can help the process of language development in children. In other words,
preschool programs including poetry can expand children's verbal skills and increase the children’s lexical
treasury.
Machine summary:
در این روش دانش آموزان باید مطالب را حفظ می کردند و به ساده ترین شیوه در حوزه های مورد علاقه خود به کار می بردند، مثل همان روشی که کارگران در دوره انقلاب صنعتی با آن آموزش می دیدند.
دانش آموز به تنهایی و شاید با کمک کتب راهنما و حل تمرین، تکالیف را بدون اینکه مورد تجزیه و تحلیل و ارزشیابی قرار دهد، یا محیطی برای به کار بردن و خلاقیت و ترکیب داشته باشد انجام میدهد و یک هفته بعد برای ارائه در کلاس درس سنتی معلم با روش سخنرانی تنها می تواند مهارتهای شناختی را تا سطح به خاطرسپاری و فهمیدن پوشش دهد.
سپس دانش آموزان با آمادگی حاصل از این دو یادگیری پا به کلاس درس می گذارند و با بحث گروهی و تعامل در فعالیت هایی که از طرف معلم متناسب با موضوعات درسی طراحی شده است مشارکت می کنند و با فعالیت ها به یادگیری کامل دست می یابند و در محیط های مختلف به کار می برند (علوی مقدم و بهمنی، 1396: 8) 4-7چرخه یادگیری در آموزش معکوس سه مرحله اساسی فرایند یادگیری معکوس عبارت اند از: شناختن، تعامل کردن و انجام دادن.
(صفایی، 1396: 63) در روش یادگیری معکوس دانش آموزان یک موضوع واقعی را به عنوان پروژه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند و ناگهان به این نتیجه می رسند که چه راه حلی برای برطرف کردن آن مشکل مناسب است.