Abstract:
مقوله برند سازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد. ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمان هاست. تحقیق حاضر با هدف تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری درهتل های پنج ستاره شهر تهران در تابستان1397صورت پذیرفته است.داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تهران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است.تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که متغیر وفاداری به برند بیشترین تأثیر را بر ارزش ویژه برند داشته و سپس به ترتیب متغیر های تداعی برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند تأثیرگذار بوده اند.
Nowadays, branding and brand management are of much interest in the world of marketing. The main purpose of many organizations is building a powerful brand in the market. present research aimed to the Effect of dimensions of brand equity from consumer perspective in the hotel industry in Five star hotels of Tehran City has been done in the summer of 2019. The data required for this research has gathered by questionnaire with available non-random sampling method through Five stars hotels guests of Tehran City. This research, in terms of purpose is functional and based on data collection, is descriptive survey. Also, It has been used structural equation modeling through the SMART PLS software to analyze data. Provided results showing that brand loyalty variable has the most effect on brand equity and then the conception of the brand association, Perceived quality and brand awareness variables would be effected on brand equity.
Machine summary:
تحقيق حاضر با هدف تأثير ابعاد ارزش ويژه برند از ديدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداري درهتل هاي پنج ستاره شهر تهران در تابستان ١٣٩٧صورت پذيرفته است .
پيشينه تحقيق محمدي و همکاران در سال ١٣٩٧ تحقيقي را با عنوان بررسي نقش واسط ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري در تأثير ارتباط موفق با مشتري بر تصوير برند در صنعت هتلداري (مطالعه موردي : هتل هاي پنج ستاره شهر تبريز) انجام دادند.
بررسي مدل در اين تحقيق همانند تحقيقات پيشين نشان دهنده اهميت تصوير ذهني است اما کونکينگ و گارتنر پيشنهاد مي کنند که تصوير ذهني تنها بعد حياتي ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري نمي باشد بلکه براي ارزيابي کاملتر مدل ، ابعاد آگاهي، کيفيت و وفاداري نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند.
داده هاي مورد نياز براي اين تحقيق با روش نمونه گيري غير تصادفي در دسترس از ميهمانان هتل هاي ٥ ستاره شهر تهران و با ابزار پرسشنامه جمع آوري شده است .
داده هاي مورد نياز براي اين تحقيق با روش نمونه گيري غير تصادفي در دسترس از ميهمانان هتل هاي ٥ ستاره شهر تهران و با ابزار پرسشنامه جمع آوري شده است .
هتل هاي ٥ ستاره شهر تهران ، منبع : محمودزاده و صداقت ، ١٣٩٢ (به تصویر صفحه رجوع شود) در اين پژوهش براي آزمون فرضيه هاي پژوهش و برازش مدل مفهومي، مدل سازي معادلات ساختاري ٥به کار گرفته شده است .
تحقيق حاضر با هدف تأثير ابعاد ارزش ويژه برند از ديدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداري در هتل هاي پنج ستاره شهر تهران در تابستان ١٣٩٧صورت پذيرفته است .