Abstract:
این روزها برخی از جاذبههای جهان چنان محبوب هستند که در هر تعطیلات و یا پیک فصلی به سرعت مملو از گردشگر میشوند. تاجایی که کلمهای برای آن بوجود آمد: اورتوریسم. اورتوریسم زمانی اتفاق میافتد که گردشگران زیادی از یک مقصد خاص بازدید داشته باشند که البته این کلمه زیاد در هر مقصد و با توجه به ظرفیت تحمل آن متفاوت تعبیر میشود. وقتی جادههای باریک مملو از وسایل نقلیه توریستی میشوند، گردشگران به دلیل ازدحام جمعیت نمیتوانند از مکانهای دیدنی بازدید کنند، محیطهای شکننده تخریب میشوند، به زیرساختهای مقصد فشار میآورند، همه و همه نشانههای اورتوریسم هستند. همانطور که این ازدیاد گردشگر، آنها را از سفر ناامید و پشیمان میکند، مقاصد دلخواه، طبیعت و همچنین مردم را کلافه خواهد کرد. اورتوریسم در بسیاری از مکانها در جهان به یک مشکل جدی تبدیل شده و یکی از موضوعات اساسی در گردشگری است. در مقاله حاضر، عوامل موثر در تقویت اورتوریسم و نشانههای آن را بازگو کرده و در ادامه استراتژیهای کاهش اورتوریسم و راهکارهای مدیریتی مناسب کنترل این پدیده را بیان میکنیم
Machine summary:
بعلاوه، در ایام پیک جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بیش از حد شلوغ می شوند و وسایل نقلیه توریستی ترافیک شدید ایجاد کرده و در نهایت باید گفت اورتوریسم کیفیت زندگی جامعه محلی را کم می کند و باعث نارضایتی می شود.
(بندی تنر، 2018) در زمینه گردشگری ، به عنوان یک واکنش متقابل، روشی جایگزین برای سازماندهی تعطیلات به منظور جلوگیر WTTC: The World Travel & Tourism Council ایر بیانبی یک مارکتپلیس (marketplace) یا بازارگاه آنلاین است که از طریق آن مردم میتوانند خانهها یا اتاقهای خود را اجاره دهند.
این دو اندیشمند اورتوریسم را به سه عامل اصلی نسبت دادند: تعداد بسیار زیاد گردشگران در زمان های خاص تأثیرات نامطلوب و فراوان بازدید کننده تأثیر بیش از حد اقتصاد بازدید کننده در مقصد در راستای یافته های آنها مبنی بر اینکه ازدحام بیش از حد مقصدهای گردشگری تنها به دلیل تعداد بالای بازدیدکننده نیست، تحقیقات بعدی اهمیت عواملی مانند رفتار بازدید کننده، زمان، تمرکز، موقعیت، تجربه گردشگری و آداب معاشرت محلی را تأیید کرده است (لیندبرگ، مک کول و استنکی، 1997 ؛ پستما ، 2013).
در بین این استراتژی ها، معمولترین آنها، ایجاد محدودیت و هدایت جریان، به ترتیب با بازبینی چارچوب (مورد بازدید مجدد) ظرفیت تحمل گردشگری برای مناطق حفاظت شده و استفاده از حمل و نقل (به طور کلی مدیریت جریان زمانی و مکانی) به عنوان یک ابزار مدیریتی هستند.
com/industries/travel-transport-and-logistics/our-insights/coping-withsuccess-managing-overcrowding-in-tourism-destinations Milano, C.