Abstract:
هدف پژوهش حاضر نقش پراکندگی بین شرکتی قابلیت های بازاریابی بین المللی در استراتژی بازاریابی و
پیامده های کسب و کار بوده اسبت پژوهش حاضبر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاه روت توصیفی - تحلیلی و از نوع تحقیقات مروری می باشبد در واقع تغییرات در محیط جهانی، سازماها را با فرصتها و چبالش های جدید روبرو کرده اند پیشرفتهای سریع در فنآوری، افزایش تجارت و سرمایه گذاری بین المللی، رشد ثروت و رفاه در سراسر جهان، و همگرایی ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان، کسب و کارها را وادار نموده است که راهبردها و شیوه های جهانی شدن فعالیت های تجاری خود را توسعه دهند.
Machine summary:
مقدمه امروزه شرکت ها صرف نظر از زمینه فعالیت خود برای موفقیت و بقای خود در بازارهای رقابتی و به شدت در حال تغییر جهانی، نیازمند ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود می باشند؛ ارائه ارزش بیشتر از طریق خلق و کسب مزیت رقابتی پایدار امکان پذیر می باشد؛ خلق و کسب مزیت رقابتی پایدار در بازارهای بین المللی مستلزم طراحی و تدوین اثربخش استراتژی بازاریابی بین الملل می باشد(عباس زاده و عباس زاده، 1395: 1).
کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی است به منظور تامین اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار – محصول خاص لذا، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی، عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص، سپس، شرکتها از طریق یک طراحی و اجرای برنامه مناسب عناصر آمیختهبازاریابی (اساساً چهارآمیخته محصول، قیمت، مکان و پیشبرد) طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی میباشند(حدادیان و همکاران، 1393: 1).
قابلیت های بازاریابی یک شرکت بین المللی را قادر به افزودن ارزش به محصولات خود و برآورده کردن خواسته های رقابتی در میان مشتریان می کند(مارتین و 5 i"/>i"/>، مدیریت استراتژیکی بازاریابی بی - Regele & Neck -Pashpam - Melisa et al - Philips and et al - Martin & Javalgi مدیریت استراتژیکی بازاریابی بین المللی عبارت است از انجام فعالیت های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.