Abstract:
امروزه سازمان ها در فضایی متلاطم و متغیر قرار گرفته اند و انبوه تحولات، سازمان ها را با اشکاالات ز یک ادی روبکر و نمک وده اسکت
رویارویی با امواج پیاپی تغییر، به شال فناوری های نوین در روابط اجتماعی سازمان مشهود است. در چنین عصری باید برای ادراه
سازمان ها به نوآوری و بهره گیری از دستاوردهای علمی و فنی بشر همت گماشت و راه را برای نوآوری و ارائه طرح هکا ی مناسک
در این سازمان ها هموار کرد. هر قدر عدم اطمینان محیطی بالا باشد، سازمان ها نیاز بیشتری به دانش و آگاهی گسترده از عوامکل
محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی منطبق کنند. در چنین شرایطی تنها راه چاره ی سازمان های آینکده
تبدیل خود به یک سیستم یادگیرنده دائمی است تا بتوانند نیازهای محیطی را تشخیص داده و ابزار لازم را جهت تطبیق خکود بک ا
محیط فراهم آورند و بدین وسیله به حیات خود ادامه دهند. یادگیری سازمانی پاسخی به محیط کاری متغیر، پویا و غیر قابل پیش
بینی می باشد. ماهیت یادگیری سازمانی در واقع استفاده از توانایی خارق العاده ی افراد سازمان است. بنابراین برای تکدا وم نیک روی
انسانی ماهر، با کیفیت بالا و لزوم پاسخگویی مداوم و مرتبط با نوآوری هایی که صورت می پذیرد، به یک سکازم ان یادگیرنکد ه نیک از
داریم تا یاد بگیرد، رشد کند و ساختارهای مؤسساتی را که مانع روند رشد درون سازمان می شوند، بشکانند . در ایکن مقالکه سکعی
شده است تا به طور مختصر بر راهاارهای بهبود یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی ایران پرداخته شود. در متن مقاله با برخی
از راهاارهای بهبود یادگیری سازمانی نیز آشنا می شویم و در پایان نیز به جمعبندی مطالعه می پردازیم و مقاله با نتیجه گیری به
پایان می رسد. منابع این مقاله با مرور و با بهره گیری از مقالات و نیز بهره مندی از مطال برخی سایت هک ای اینترنتکی در زمینکه
مفهوم یادگیری سازمانی گردآوری شده است.
Today, organizations are in a turbulent and changing environment and a lot of changes have
faced organizations with many problems; Coping with successive waves of change is evident in
the form of new technologies in the organization's social relations. In such an era, efforts should
be made to manage organizations to innovate and take advantage of human scientific and
technical achievements, and to pave the way for innovation and the presentation of appropriate
plans in these organizations. The higher the environmental uncertainty, the more organizations
need extensive knowledge and awareness of environmental factors to be able to adapt to
environmental changes and developments. In such a situation, the only solution for future
organizations is to turn themselves into a lifelong learning system so that they can identify
environmental needs and provide the necessary tools to adapt to the environment and thus
survive. Organizational learning is a response to a changing, dynamic and unpredictable work
environment. The essence of organizational learning is to use the extraordinary ability of the
people in the organization. Therefore, in order to maintain a high quality skilled workforce and
the need for continuous response and related to the innovations that take place, we need a
learning organization to learn, grow and break the institutional structures that hinder the growth
process within the organization. In this article, we have tried to briefly discuss the strategies to
improve organizational learning in Iranian government organizations. In the text of the article,
we get acquainted with some strategies to improve organizational learning, and at the end, we
summarize the study and the article ends with a conclusion. The sources of this article have been
collected by reviewing and using the articles as well as benefiting from the contents of some
internet sites in the field of the concept of organizational learning