Abstract:
با ظهور کسبوکارهای اینترنتی، درهای زیادی جهت اشتغال و توانمندسازی اقتصاد ایجاد گردید و بهتبع فروشگاهها و برندهای خردهفروشی متعددی نیز شروع به ارائه خدمات فروش در فضای اینترنت نمودند. ایجاد عشق به برند در مشتریان اینترنتی و مصرفکنندگان میتواند منجر به حفظ و وفاداری آنان به برند شود و لذا پیشرفت فناوری، امکاناتی همچون شبیهسازی استفاده و پرو مجازی محصول را با استفاده از فناوری واقعیتافزوده در اختیار برندهای خردهفروشی اینترنتی، در جهت جذب مشتری و حفظ مصرفکنندگان قرار داده است. پژوهش حاضر باهدف مطالعه حوزه خردهفروشی اینترنتی و مقوله ایجاد عشق به برند از طریق فناوری جدید واقعیتافزوده به بررسی تاثیر سازوکارهای روانی بر عشق به برند و هویت مجازی کاربر از طریق خود ارجاعی پرداخته است. دادهها بهوسیله پرسشنامه از نمونهای شامل 216 نفر از مصرفکنندگان و خریداران اینترنتی در قلمرو شهر اراک در سال 1399 گردآوری شده است. فرضیههای پژوهش حاضر با استفاده از معادلات ساختاری تحلیلشده و تمامی فرضیهها تائید شدند. یافتهها نشان میدهد که سازوکارهای روانی بر عشق به برند و هویت مجازی از طریق خود ارجاعی تاثیر مثبت دارد.
With the advent of Internet businesses, many doors
were opened for employment and economic
empowerment, and consequently, many stores and
retail brands began to offer online sales services.
Creating brand love in Internet customers and
consumers can lead to maintaining and loyalty to the
brand, and therefore the advancement of technology,
facilities such as simulation of use and virtual product
pro using augmented reality technology available to
online retail brands, to attract customers and retain
Consumers put. The present study aims to study the
field of online retail and the category of creating brand
love through new reality technology. Data were
collected by a questionnaire from a sample of 216
consumers and online shoppers in the city of Arak in
1399. The hypotheses of the present study were
analyzed using structural equations and all hypotheses
were confirmed. Findings show that psychological
mechanisms have a positive effect on brand love and
virtual identity through self-referral.