Abstract:
این تحقیق نقش شبکه های اجتماعی برعملکرد زنان کارآفرین می باشد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر چگونگی گردآوری اطلاعات توصیفی و از شاخه پیمایشی است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری نرم افزارWARP-PLS در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعهی مورد پژوهش شامل کلیه مدیران فروشگاهای اینستاگرامی ساکن شهر تهران است از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود استفاده می شود که کل جامعه آماری بالغ بر 384 نفرمی باشد.جهت محاسبه حجم نمونه موردنیاز برای پژوهش با استفاده از فرمول کوکران در سطح اطمینان 5 درصد برابر با 192نفر بدست آمده است. نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی ساده جمع آوری شده است.نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای شبکههای اجتماعی بر عملکرد کارآفرینی زنان در میان مدیران پیج های لباس زنانه (55/3) تنوع شبکه اجتماعی بر عملکرد زنان(65/1) پیوند شبکه اجتماعی بر عملکرد زنان(45/1)در میان مدیران پیج های لباس زنانه تاثیر معنادار دارد.
This study examines social media on the
performance of women entrepreneurs. The
research is descriptive in terms of purpose
and descriptive in terms of how to collect
information. Research data was collected
through Likert five-choice questions in the
research questionnaire. In the present study,
in order to analyze the data obtained from the
questionnaire, in accordance with the
statistical needs of WARP-PLS software in
the form of descriptive and inferential
statistics in the form of linear and multiple
regression has been used. The study
population includes all managers of
Instagram stores living in Tehran. Cochran's
formula is used for an unlimited community,
the total statistical population is 384 people.
To calculate the sample size required for
research using Cochran's formula at a
confidence level of 5% Equivalent to 192
people. The study sample was collected by
simple random sampling. The results showed
that social network variables on women's
entrepreneurial performance among store
managers (3.55) social network variability on
women's performance (1.65) social network
link on women's performance (1.45)
Instagram has a significant impact among
store managers.