Abstract:
تغییرات سریع فناوری، انتظارات مشتریان را تحتتأثیر قرار داده است. از سوی دیگر، محیط خارج سازمان دائماً درحال تغییر و پویایی به فراخور عدم قطعیت فراوان میباشد. برایناساس مسئله اساسی سازمانها تدوین راهبردی است که درصورت بروز سناریوهای مختلف آینده، قابلیت برآورد حداکثری نیازهای مشتریان را از طریق مدیریت بهینه منابع داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدلی جهت تدوین راهبرد استوار برای طراحی خدمات بانکی در شرایط عدمقطعیت است. ازاینرو ضمن انتخاب یکی از بانکهای ایران بهعنوان موردمطالعه، مدل پویا ترسیم و اجرا شد. دراینراستا خبرگان بانکی متناسبسازی ظرفیت بانکداری باز، بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی با تقاضا را بهعنوان مهمترین اولویتهای بانک مشخص کردند. باتوجه به نتایج آزمون تحلیل حساسیت، کاهش تعداد شعب و افزایش بودجه زیرساخت بهعنوان راهبردهای استوار مشخص شدند؛ اما ازآنجاییکه میزان بهینه آنها در قالب مدل پویا قابلاستخراج نبود، اهداف و محدودیتهای تأثیرگذار در قالب مدلسازی ریاضی تعریف شدند. درنهایت نیز میزان بهینه شعب و بودجه مشخص شد.
Rapid changes in technology have affected customer expectations. The environment is volatile. The main problem of organizations is to formulate a strategy that can maximize the customers’satisfaction in various future scenarios through optimal resource management. The purpose of this study is to provide a model for developing a robust strategy for designing banking services in conditions of uncertainty. The paper selects one of the Iranian banks as its case study. By implementing a mixed research methodology, first, it identified the reduction of the number of branches and the upgrading of the infrastructure as two robust strategies and then, it pinpoints the goals and constraints by mathematical modeling. In the conclusion, the optimal amount of branches and budget are determined.
Machine summary:
باتوجه به نتايج آزمون تحليل حساسيت ، کاهش تعداد شعب و افزايش بودجه زيرساخت به عنوان راهبردهاي استوار مشخص شدند؛ اما ازآنجايي که ميزان بهينه آن ها در قالب مدل پويا قابل اســتخراج نبود، اهداف و محدوديت هاي تأثيرگذار در قالب مدل سازي رياضي تعريف شدند.
جدول ١: متغيرهاي اساسي مؤثر بر طراحي خدمات بانکي زيرنظام متغيرها زيرنظام متغيرها تورم ميزان تقاضا نرخ ارز اجتماعي تراکنش هاي غيرحضوري بازدهي بازار بانکي رضايت مشتريان اقتصادي سرمايه گذاري خارجي استارت آپ ها توليد ناخالص داخلي فناورانه ضريب نفوذ اينترنت نقدينگي فين تک ها تحريم هاي آمريکا منابع بانک سياسي روابط با اتحاديه اروپا محيط آمادگي زيرساخت فناوري اطلاعات بانک انعطاف بانک مرکزي در پذيرش قوانين داخلي امنيت سرويس بانکداري الکترونيک قانوني نرخ کارمزد خدمات بانکي ظرفيت ارائه محصولات / شکل ٢: داده هاي تاريخي جذابيت نسبي تدوين فرضيه پويا و نمودار علي حلقوي ايده مدل ســازي اوليه در پژوهش حاضر برگرفته از رويکرد وابســتگي به مســير شــبکه اي اســت (استرمن ٢٠٠٠،٣٨).
The model of layerd strategy development based on scenario building in uncertainty conditions [In Persian].
aspx?ID=5224 Management, Vol. 9, No. 3, Autumn 2021 The Effect of Personal and Social Characteristics of Entrepreneurship Team on Open Innovation in Information Technology Firms in Tehran Armin Artang1, Afsaneh Bagheri2, Morteza Akbari2* 1.
The purpose of this study is to investigate the impact of personal and social characteristics of the entrepreneurship team on open innovation in Tehran information technology frms.
The effect of personal and social characteristics of entrepreneurship team on open innovation in information technology frms in Tehran.