Abstract:
مطالعه چگونگی مدیریت بدن با رویکرد ظاهرآرایی بانوان با رهیافت کیفی (تحلیل محتوا با رویکرد استقرایی) هدف پژوهش حاضر است. در این راستا، ۳۵۰ منبع چاپی و دیجیتالی در حوزه سبک زندگی و مدیریت بدن و ظاهرآرایی بانوان با استفاده از روش نمونهگیری غیر احتمالی از نوع هدفمند برای این تحقیق انتخاب شدند. روششناسی پژوهش حاضر روش شناسی کیفی است و از تکنیک فیشها، فرمها و جداول محقق ساخته ای و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نظام مقوله ای استقرایی استفاده شد. این روش شامل ۴ رویه است و در آخر بااستفاده از مقولههای حاصل از مراحل کدبندی (باز، محوری و گزینشی) به الگوی پارادایمی دست یافته شد. یافتههای به دست آمده، در قالب شرایط علی، استراتژیها و راهکارها شامل، زمینههای فرهنگی و اجتماعی، هویتیابی، ابزاری شدن، شیوه مدیریت بدن، سیاستهای فرهنگی دولت، رسانه و آموزش در مدیریت بدن است. هویت جنسیتی، کسب شغل، خودنمایشی و بدن به عنوان سرمایه نمادین از علل مهم و اثر گذار در روآوری زنان به مدیریت بدن است
.. This research in terms of the objective applied and in terms of methodology, compilation of qualitative and quantitative methods Statistical analysis of data was done at two descriptive levels using statistical indices (such as abundance, percentage, mean and standard deviation) and at the internal level The results indicated that it was removing the identity component, gender identity (1. thousand) the greatest impact to your assigned. In addition, in later instruments, conformity (1.024), in the cultural field, then the body as symbolic capital (1.120), in its social dimension, charade (1.905), then the proper behaviors change management practices of the body, the body (1.886), cultural policy in the next administration, determining the appropriate control pattern (1.911), Later in the management of the body, notify (1.000), and after training in the management of the body, women and girls (1.000) the greatest impact in the management of the body with the approach of the appearance of more women.