Abstract:
هدف
امرروزه گیمیفیکیشن به یک تکنیک محبوب در بازاریابی تبدیل شده است.بسیاری از شرکت ها بر این باورند که گیمیفیکیشن به طور بالقوه می تواند تعامل، آگاهی و وفاداری مصرف کنندگان را نسبت به برند افزایش دهد. با این حال، در حال حاضر کمبود شواهد تجربی در حمایت از این باورها فراتر از تبلیغات فراگیر وجود دارد. در این مطالعه روابط بین گیمیفیکیشن، درگیری با نام تجاری و ارزش ویژه برند را در بین مصرف کنندگان مورد بررسی قرار گرفته شده است.
روش
ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کاربران آشنا با برند گوشی هوشمند هواوی در سایت نظر سنجی پولر که حجم نمونه 384 از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS3 2 Smart استفاده شده است..
یافته ها
ویژگیهای گیمیفیکیشن مرتبط با موفقیت و تعامل اجتماعی با هر سه شکل تعامل با برند (عاطفی، شناختی و اجتماعی) ارتباط مثبتی دارد. تعامل با نام تجاری به طور مثبت با ارزش ویژه برند مرتبط بوده است.
نتیجه گیری
جهت گیری نگرشی مصرف کنندگان نسبت به فناوری کافی نیست ، زیرا ضروری است که تاثیرات نگرش بر تمایل به استفاده از خدمات در نظر گرفته شود.
Machine summary:
(Baek Yoon, and Kim, 2015) به طور خاص ، دلایل اصلی انجام این تحقیق این است که بسیاری از تحقیقات منتشر شده نتوانسته اند چگونه دسته های مختلف طراحی گیمیفیکیشن فراتر از تحقیقات کیفی اکتشافی بر نتایج مختلف بازاریابی یا ابعاد تعامل مصرف کننده تأثیر بگذارند.
بنابراین ما در این تحقیق برانیم که به این پرسش اساسی یعنی : نقش تعامل برند در اثرگذاری ویژگی های گیمیفیکیشن بر ارزش ویژه برند چگونه است ؟ پاسخ دهیم ادبیات و بیشینه پژوهش گیمیفیکیشن به رویکرد طراحی اشاره دارد که سعی در ایجاد تجربیات مثبت مشابه آنچه در بازی ها دیده می شود و در نتیجه بر رفتار کاربر و فرایندهای شناختی تأثیر می گذارد.
هدف این مطالعه بررسی روابط بین سه دسته اصلی ویژگی های گیمیفیکیشن (غوطه وری ، موفقیت و تعامل اجتماعی مرتبط) و سه بعد اصلی تعامل با نام تجاری (عاطفی ، شناختی و اجتماعی) بوده است این مطالعه با ارائه شواهد تجربی در مورد روابط بین دسته های مختلف گیمیفیکیشن ، ابعاد تعامل با نام تجاری و ارزش ویژه برند ، و همچنین بینش های عملی که بسته به آنها دسته بندی های گرافیکی ترجیح داده می شود ، به ادبیات فعلی در زمینه های گیمیفیکیشن و بازاریابی می افزاید.
(به تصویر صفحه رجوع شود) فرضیه فرعی 2: غوطه وری بر تعامل شناختی برند تأثیر معناداری دارد.
367 این تحقیق با عنوان بررسی تاثیر ویژگی های گیمیفیکیشن بر ارزش ویژه برند و تاثیر آن بر تعامل برند شده است .