Abstract:
ارائه موضوعهای پیشنهادی از سوی دانشآموزان در کلاس انشاء ذوق نوشتن را در دانشآموزان تقویت
میکند. آرایههای آدبی باعث زیبایی نوشته شده و کاربرد آن قوهی تخیل دانشآموز را فعال میسازد.
تشویق دانشآموزان به مطالعهی کتاب ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی» مهارت آنها را در نوشتن
افزایش داده و دانشآموز را در آرائهی مطالب ارزشمند یاری میدهد. انشاء به معنی ایجاد کردن» پرورش
دادن ابداع و خلق کردن است. در اصطلاح ادبیات انشاء عبارت از نگارش جملات و عباراتی است که
افکار نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش
خوشایند و مطلوب باشد. کلاس درس انشاء باید تمرین خوبی برای خوب نوشتن» خوب اندیشیدن و
خوب سخن گفتن باشد. نوشتن انشاء در کلاس» اعتمادبهنفس» قدرت و تفکر و خلاقیت و استقلال را در
دانشآموزان تقویت میکند. نوشتن داستانهای کوتاه در زنگ انشاء برای تقویت خلاقیت و قوهی تخیل
دانشآموزان مفید میباشد. با رعایت این مواره میتوانیم در درس انشاء شوق و علاقه ایجاد نمود و
کلاس انشاء را جذابتر و متنوعتر نماییم.
Machine summary:
در يک تقسيم بندي کاري در مرحله اول , نحوه تدريس زنگ انشاي چند نفر از همکاران را جويا شدم که آيا نگارش ها بايد در منزل يـا در کلاس بايد صورت بگيرد, نظر اولياي دانش آموزان که در مدرسه حاضـر مي شـدند پرس وجـو کـرده و يادداشت مي کرديم که نظرات متفاوتي ايراد مي شد در يک نمونه آماري که به دست آورديم معلـوم شـد که اکثر انشاءها در منزل نوشته مي شود که اين روش با توجه به تحقيقات و نظـر اکثـر علمـاي تعلـيم و تربيت کاملا منسوخ است و اکثر اوليا از اين امر ناراضي بودند و دانش آمـوزان نيـز در کـلاس تمايـل بـه شنيدن نوشته هاي هم کلاسي خود نشان نمي دادند.