Abstract:
این مطالعه با هدف معرفی پارادایم جدید آموزشی با عنوان آموزش 4 و به روش «مرور مفهومی» صورت گرفت. تا به بررسی شواهد در حال ظهور این نوع از آموزش بپردازد و پاسخگوی سؤالات مطرح شده در این زمینه باشد. بدین منظور شواهد موجود در این زمینه در مطالعات مختلف، مشخص، و مفاهیم کلیدی تعریف گردید. همچنین ویژگیها و مهارتهای مورد نیاز این نوع از آموزش تشریح، و نقش توسعهی فناوری ها در آن مورد بحث قرار گرفت. اهمیت شناخت این پارادایم برای نسل جدید از آن جهت است که بتوانند همگام با تغییرات باشند تا بتوانند رقابت کنند. و برای مراکز آموزشی ما از دبستانها تا مراکز دانشگاهی، از آن جهت است که اگر نتوانند شیوههای علمی جدید حاصل از این نوع آموزش را در مراکز خود به کار بگیرند، به تدریج ارتباط خود را با دنیای کار و صنعت از دست داده و نخواهند توانست پاسخگوی نیازهای عصر جدید باشند.
Machine summary:
١ ٤th Industrial Revolution ٢ Hussein ٣ Shwab ٤ Diwan ٥ Interoperability ٦ Internet of People ٧ Information transparency ٨ Technical assistance ٩ Decentralized decisions ١٠ Abersec ١١ Ishak & Mansor ١٢ John Moravec ١٣ The Dawn of Digital Monarchy ١٤ Z ١٥ Dockkweiler ١٦ Morales متناظر با اصول اساسي صنعت ٤، سيستم آموزش ٤ نيز بايد مطابق با ٤ سناريو توسعه يابد: .
ازاين رو، نياز هست تا اين مفهوم با توجه به عدم وجود پيشينه ي مطالعاتي در زبان فارسي و نو بودن موضوع و همچنين عدم درک مشترک افراد از آن ، در مطالعات حوزه ي آموزش و يادگيري بيشتر مورد بررسي قرار گيرد و ابعاد و زواياي آن براي مربيان و معلمان روشن گردد.
با اين وجود ١ Ciolacu ٢ Bonfield ٣ Scoping Review ٤ Arksey ٥ O'Malley ٦ Munn ٧ Anderson ٨ Davis ٩ Levac ١٠ Daudt ١١ Peters هنوز هيچ تعريف جهاني مورد توافقي براي اين نوع از مطالعه وجود ندارد.
١ Blaschke ٢ Vawn ٣ John & Cedric ٤ ٣D printing ٥ Augmented Reality ٦ Virtual Reality ٧ Cloud Computing ٨ Hologram ٩ Biometrics ١٠ Paper-thin Smartphone ١١ Multi-touch LCD screen ١٢ Internet of Things ١٣ Artificial Intelligence ١٤ Big Data ١٥ QR-Code ١٦ evaluation without examinations ٤٫٠ Transforming Vocational Education and Training to Industry ١٧ اما چرا ما به آموزش ٤ نياز داريم ؟ تحقيقات روزافزون و مدرن به ما نشان ميدهد که آموزش وپرورش بايد همگام با جهاني باشد که دانش آموزان را براي آن تربيت ميکند، تا آينده اي مطمئن داشته باشند و از نظر اقتصادي نيز زيست پذير باشند.