Abstract:
بیان مسئله: پست مدرنیسم، با داشتن دو ابزار شالودهشکنی و نظریهپردازی خود انعکاسی و بنابراین با به چالش کشاندن چگونگی هنر مدرنیسم، بر تنوع هنر، توجه به برابری و تفاوتها، بازتولید قدرت مسلط بر جامعه و تاثیر فناوریهای نوین در برنامه هنر تاکید میکند؛ که پاسخگوی نیازهای فراگیران در عصر کنونی (پست مدرنیسم) بهشمار میآیند. هدف پژوهش: این مقاله، ضمن نقد و بررسی اصطلاحات هنر رابرت مادول در عصر پست مدرنیسم، با طرح دیدگاههای فلسفی پست مدرن و ارائۀ رویکردهای اصلاح هنر، ویژگیهای هنر منتج از این دیدگاه را مورد امعان نظر قرار داده است. روش پژوهش: پژوهش حاضر به روش فیشبرداری از منابع کتابخانههای و اسنادی به بررسی موضوع مورد پژوهش میپردازد. نتیجهگیری: نتایج به دست آمده حاکی از آن است که هر گونه تغییر در هنر، از قبیل اصلاح مدیریت اجرای تغییر هنر، کنترل آن، اجرای هنر محور و یا مشارکتی، با در نظر داشتن تفکر مدرنیستی نمیتواند به تغییرات اساسی و تاثیرگذار منتج گردد. عمدۀ این اصلاحات، پروژههایی هستند که با گذر از فضای مدرنیستی به دنیای پست مدرنیسم، پاسخگوی نیازهای واقعی فراگیران نیستند. مادینگری و تکساحتی بودن آن باعث بیتوجهی به نیازهای عاطفی، روحی و معنوی انسان شد. مدرنیسم نتوانست دنیای آرزوهایی که برای انسان مدرن ترسیم کرده بود به واقعیت تبدیل و با انسان و شهر و تاریخ ارتباط برقرار کند و اعتبار خود را از دست داد. پست مدرنیسم در تقابل با این بحران و با اندیشۀ پایان دادن به فراروایتها و ایدئولوژیهای مدرنیسم روی کار آمد و با بهره گرفتن از هنر متعارف و کلاسیک و دستاورد قدما و ارتباط آن با عرصه مدرن و به نوعی بازخوانی و دوبارهخوانی آنها، به تفکر جدید برای حل این بحران پرداخت.
Problem statement: Postmodernism, with its two tools of deconstruction and self-reflective theorizing and therefore challenging how modernism art, emphasizes the diversity of art, attention to equality and difference, the reproduction of dominant power in society and the impact of new technologies in the art program It meets the needs of learners in the present age (postmodernism). Aim of the research: This article, while criticizing the modifications of Robert motherwelll's art in the postmodern era, examines the characteristics of art resulting from this view by proposing postmodern philosophical views and presenting approaches to art correction. Research Method: The present study examines the research topic by taking notes from library and documentary sources. Conclusion: The results indicate that any change in art, such as: management of art change management, its control, art-based or participatory performance, with modernist thinking can not lead to fundamental and effective changes. To be. Most of these reforms are projects that do not meet the real needs of learners by moving from a modernist to a postmodern world. Madding and its one-dimensionality caused neglect of human emotional, spiritual and spiritual needs. Modernism failed to make the world of dreams it had drawn for modern man a reality and to connect it with man, the city, and history, and lost its credibility. In the face of this crisis, postmodernism came to power with the idea of ending the metanarratives and ideologies of modernism, and with the use of conventional and classical art and the achievements of the ancients and its connection with the modern arena, and in a way re-reading them, thinking New payment to solve this crisis.