Abstract:
تحلیلگران مالی ممکن است انگیزه های بیشتری برای تلاش بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات خصوصی در مورد این شرکت های ناپایدار داشته باشند. این امر منجر به توسعه پیش بینی های درآمدی دقیق تر می شوند. توضیح دوم و شاید بادوام تر، مبتنی بر تاثیر معنادار PMC بر کمیت و کیفیت افشای اطلاعات مالی است. مقالات شواهد مختلفی در مورد نقش PMC شدید برای کمیت و کیفیت افشای مالی ارائه می دهند. مطالعات موجود در مورد رابطه بین PMC و AFQ دو دیدگاه مهم اما مخالف را ارائه می دهند. دیدگاه اول نشان می دهد که PMC شدید AFQ را از بین می برد. این دیدگاه بر این فرض استوار است که شرکت ها در صنایع متمرکز (رقابت کم)، قدرت بازار بیشتر، سودهای غیرعادی، قطعیت اطلاعات بالا، درآمد پایدار در آینده و ریسک ویژه پایین دارند که منجر به پیگیری بیشتر تحلیل گر، پراکندگی کمتر در پیش بینی ها، و خطاهای کم تر در پیش بینی ها می شود. در این تحقیق به بررسی رقابت کیفیت در بازار مالی پرداخته می شود.
Machine summary:
اگر چه مقالات قبلي در مورد رابطه بين PMC و AFQ با هم ترکيب شده اند، نتايج مطالعه اقبال و همکاران (٢٠٢٠) ما را به سي اين اميد هدايت مي کند که افزايش PMC باعث بهبود AFQ در شرکت هاي پذيرفته شده چيني خواهد شد و بنابراين ما فرضيه اول خود را به صورت زير در نظر مي گيريم : رضيه ١.
- نقش واسطه اي FRQ در رابطه PMC-AFQ مطالعات قبلي PMC را به عنوان يک پيش بيني کننده مهم سياست افشاي مالي و غيرمالي شرکت ها شناسايي نمودند (براي مثال ، علي و همکاران ، ٢٠١٤؛ چنگ و همکاران ، ٢٠١٣؛ هولمستروم ، ١٩٨٢؛ لاکسمانا و يانگ ، ٢٠١٤؛ لي، ٢٠١٠؛ استيورز، ٢٠٠٤؛ ورچيا، ١٩٨٣).
برآورد با مدل هاي اقتصادسنجي زير انجام مي شود: (رجوع شود به تصویر صفحه) که در آن AFQ کيفيت تحليل گر است که با دو ويژگي پيش بيني (يعني FE و FD) اندازه گيري مي شود، PMC رقابت بازار محصول است و FRQ معيار کيفيت گزارش به صورت سطح مطلق اقلام تعهدي اختياري ضرب در -١ است .
The effects of corporate gover-nance and product market competition on analysts' forecasts: Evidence from the Brazilian capital market.
The impact of product market competition on earnings quality.
Product market competition and analyst forecasting activity: International evidence.
The nexus between product market competition and the quality of analysts' forecasts: Empirical evidence from Chinese-listed firms.
Product market competition and earnings management: Evidence from discretionary accruals and real activity manipulation.
Product market competition, information and earnings management.