Abstract:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه اعتمادسازی و ارتقاء انگیزش با مشارکت مردمی در مدارس دوره اول متوسطه شهر تهران است.
جامعه آماری برای رسیدن به این هدف 1300 نفر معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهر تهران هستند که با شیوه نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدهاند. مونه پژوهش براساس جدول مورگان و کرجسی 270 نفر میباشند که شامل 180 معلم زن و 90 معلم مرد میباشد. در این پژوهش از پرسشنامه مشارکت مردمی، پرسشنامه اعتمادسازی و پرسشنامه انگیزش بر روی گروه نمونه و بهمنظور تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شده است. در این پژوهش دادههای جمعآوری شده پس از ثبت در نرم افزار SPSS24 براساس روشهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیره) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین مشارکت مردمی در معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهر تهران با اعتمادسازی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؛ همچنین، بین مشارکت مردمی با ارتقاء انگیزش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
Machine summary:
این مقاله جستاری تطبیقی پیرامون بررسی رابطه اعتمادسازی و ارتقاء انگیزش با مشارکت مردمی در معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهر تهران با استناد به منابع و با یک روش پیمایشی کار شده است.
در تحقیقات مختلفی به مسئله مشارکتهای مردمی پر 12 alker"/>t="Walker"/> (2015) پس از بررسیهای خود پی برد که در جوامع امروزی مشارکت مردم در نظام آموزش و پرورش امری ضروری و حائز اهمیت است و ضمن دارا بودن مبانی نظری مشخص، به دو دسته مشارکت تک بعدی و چند بعدی تقسیم میشود (والکر، 2 13 Velez"/>mez-Velez"/> (2010) نیز مشخص نمودند که وجود مشارکتهای مردمی حتی در مدارس دولتی سبب رشد و ارتقا عملکرد مدارس، دانشآموزان، معلمان و مدیران میگردد (گوم 14 andey"/>t="Pandey"/> (2010) نیز مشخص People's participation Jones Goodvin Darnell, Field,& Kidd Participation School effectiveness Rotter, J.
به عبارتی انجام تحقیق حاضر میتواند ضمن رفع خلع تحقیقاتی سبب ایجاد راهکارهایی جهت توسعه مدارس با بهرهگیری از مشارکتهای مردمی گردد؛ در نتیجه پژوهش حاضر به بررسی رابطه اعتمادسازی و ارتقاء انگیزش با مشارکت مردمی در معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهر تهران خ Akrami Saatchi et al Eton Kazeem Youlonfoun & Farid Adjei & Amofa Ingersoll Rasheed et al Aghdasi Fathi Vajargah & Momeni Mahmouei Mehr Mohamadi Handler روش پژوهش این پژوهش از نوع همبستگی است.