Abstract:
هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی فعالیتهای پرورشی مدارس ابتدایی مبتنی بر سند تحول بنیادین بود. روش: روش تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مربیان و معاونین پرورشی مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر بندرعباس که 131 نفر بودند و از روش سرشماری کامل استفاده شد، جهت گردآوری دادهها از فرم ارزیابی فعالیتهای پرورشی مدارس ابتدایی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده شد، که روایی محتوایی آن مورد تایید خبرگان امر قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ۸۳/۰ برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS22 در سطح معناداری 0. 05 و با استفاده از آزمون t تک نمونهای انجام شد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل سوالها نشان داد که وضعیت اجرای بهار معرفت، گروهای دوستی به رنگ خدا، عملکرد توانمند سازی، برگزاری هفته تربیت اسلامی و مناسبهای ملی، توسعه و تجهیز کتابخانهها،، انس با قرآن و عترت، برگزاری جشن شکوفایی، برگزاری مسابقات قرآنی و مناسبتهای ولایی مبتنی بر سند تحول بنیادین در سطح مطلوب قرار دارد و وضعیت آموزش عملی نماز، پیوند مسجد، مدرسه و خانواده، عملکرد امام جماعت و اجرای ساعت اقامه نماز مبتنی بر سند تحول بنیادین در مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر بندرعباس در سطح مطلوب قرار نداردp <0. 005)) نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش فعالیتهای فوق برنامه من جمله فعالیتهای فوق برنامه ورزشی، مذهبی، هنری، اردو، و بازدید، علمی و پژوهشی و تشکلهای دانش آموزی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر معنی داری دارد.
purpose: The purpose of the present study was to evaluate the developmental activities of elementary schools based on a document of fundamental change.Methodology: The present research method was descriptive-survey. The statistical population, including all educators and deputy principals of primary schools in the first district of Bandar Abbas, which was 131 people, and the full census method was used to collect data from the evaluation form of primary school activities based on the document of fundamental change in education. Its content validity was confirmed by experts and its reliability was estimated to be 0.83 using Cronbach's alpha coefficient. Data analysis was performed using SPSS22 software at a significance level of 0.05 and using a single sample t-test.Findings: The results of the analysis of the questions showed that the status of the implementation of the Spring of Knowledge, friendship groups in the color of God, performance of empowerment, holding Islamic Education Week and national events, development and equipping of libraries, The Quran and Atrat, the celebration of prosperity, the holding of Quranic competitions and provincial occasions based on the document of fundamental change are at the desired level, and the situation of practical prayer training, the connection of mosque, school and family, the performance of Imam Jamaat and the performance of prayer based on the document of transformation Basic in primary schools in the first district of Bandar Abbas is not at the desired level (p Conclusion: According to the research findings, extracurricular activities, including sports, religious, artistic, camp, and visiting, scientific and research activities, and student organizations have a significant impact on students' academic achievement.
Machine summary:
يافته ها: نتايج حاصل از تجزيه و تحليل سوال ها نشان داد که وضعيت اجراي بهار معرفت ،گرو هاي دوستي به رنگ خدا، عملکرد توانمند سازي ، برگزاري هفته تربيت اسلامي و مناسب هاي ملي،توسعه و تجهيز کتابخانه ها، ، انس با قرآن و عترت ، برگزاري جشن شکوفايي، برگزاري مسابقات قرآني و مناسبت هاي ولايي مبتني بر سند تحول بنيادين در سطح مطلوب قرار دارد و وضعيت آموزش عملي نماز، پيوند مسجد، مدرسه و خانواده ، عملکرد امام جماعت و اجراي ساعت اقامه نماز مبتني بر سند تحول بنيادين در مدارس ابتدايي ناحيه يک شهر بندرعباس در سطح مطلوب قرار ندارد(٠٠٠٥ واژه هاي کليدي: فعاليت هاي پرورشي ، مدارس ابتدايي و سند تحول بنيادين .
پايايي پرسشنامه مؤلفه آلفاي کرونباخ سوال ها تعداد پرسش کل پرسشنامه ٠/٨٣٢ ١ تا ٨٦ ٨٦ بهار معرفت (اعزام روحانيون تبليغي) ٠/٨٣٦ ١ تا ٣ ٣ گرو هاي دوستي به رنگ خدا(ارتباط با روحانيون ) ٠/٨١١ ٤ تا ٧ ٤ توانمند سازي وآموزش چند رسانه اي مجازي نيروي انساني ٠/٨٢١ ٨ تا ١٥ ٨ هفته تربيت اسلامي (هشتم اسفند ماه ) ٠/٨٢٦ ١٦ تا ٢٢ ٧ توسعه و تجهيز کتابخانه هاي مدارس ٠/٨١٦ ٢٣ تا ٣١ ٩ مناسبت هاي ملي و انقلابي ٠/٨٤٩ ٣٢ تا ٣٨ ٧ آموزش عملي نماز ٠/٨٤٢ ٣٩ تا ٤١ ٣ پيوند مسجد، مدرسه و خانواده ٠/٨٥٦ ٤٢ تا ٤٥ ٤ انس با قرآن و عترت و کرسي هاي تلاوت ٠/٨١١ ٤٦ تا ٥١ ٦ 1 1- Maria Saboa and Mureșianub 2- Dobrescu et al 3- Feldman Farb and L.