Abstract:
نقش اصلی حسابرس مستقل اعتماد بخشیدن و اعتبار بخشی به صورت های مالی است. صورت های مالی مرکز ثقل و محور گزارش ها و اطلاعات مالی است. صورت های مالی ابزار پاسخ گویی و تصمیم گیری شناخته می شود.این صورت ها زمانی در تصمیم گیری و پاسخ گویی مفید واقع می شود که قابل اعتماد، شفاف و دارای کیفیت مناسب باشد. پژوهش حاضر به برندسازی موسسات حسابرسی از طریق پیشبینی روابط علَی میان سازه های خصوصیات ادراکی و تداعی ذهنی موسسات حسابرسی پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش، حسابرسان مستقل بوده و جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد استفادهشده است. پس از انجام آزمونهای پایایی و روایی دادههای نمونه، تحلیلهای مربوط بر اساس رویکرد مدل یابی ساختاری صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهد که سازه های همدلی و تعهد عاملی موثر در تداعی ذهنی برند موسسه حسابرسی می باشند. این اطمینان بخشی در قالب گزارش حسابرسی انتشار می یابد.محصول نهایی حسابرسی یک واحد تجاری گزارشی است که حسابرس در آن نظر حرفه ای خود را در مورد مطلوبیت صورتهای مالی ارائه می کند
The main role of the independent auditor is to trust and validate financial statements. Financial statements are the center of gravity and focus of financial reports and information. Financial statements are known as the tools of accountability and decision making. These statements are useful in decision making and accountability when they are reliable, transparent and of appropriate quality. The present study investigates the branding of auditing firms by predicting the causal relationships between the constructs of perceptual characteristics and mental association of auditing firms. The statistical population of this study is independent auditors and a standard questionnaire was used to collect data. After performing the reliability and validity tests of the sample data, the relevant analyzes were performed based on the structural modeling approach. The results show that the structures of empathy and commitment are effective factors in the mental association of the audit firm brand..This assurance is issued in the form of an audit report. The final product of the audit is a reporting entity in which the auditor provides a professional opinion on the appropriateness of the financial statements.
Machine summary:
1 Kayaman 2 Brauo 3 Pappu 4 Gil ازاين رو، اين پژوهش در پي پاسخ به اين سؤال است که چه خصوصيات ادراکي چه تاثيري در تداعي ذهني از برند موسسات حسابرسي دارد؟ به منظور پاسخ به اين سؤال ، به پيش بيني روابط علّي سازه هاي خصوصيات ادراکي و تداعي ذهني از برند موسسات حسابرسي مطالعه مي شود.
خصوصيات ادراکي به پنج مؤلفه ملموس 1 He 2 Casrto 3 Brand Equity 4 Brauo & Andres بودن ، پاسخگوئي، اتحاد، اطمينان ، همدلي تقسيم شده و همچنين براي نشان دادن ارتباط بين هر جزء با ساير متغير هاي ارزش ويژه علامت تجاري مشتري محور تقسيم بندي شده اند.
بنابراين با توجه به استدلال فوق ، فرضيه هاي تدوين شده و مباني نظري در رديابي مدل بقاي شرکت ها، مدل مفهومي پژوهش جهت پاسخ به اين سؤال "که خصوصيات ادراکي چه تاثيري در تداعي ذهني از برند موسسات حسابرسي دارد؟" به صورت شکل (١) تدوين شده است : (رجوع شود به تصویر صفحه) شکل ١- چارچوب مفهومي پژوهش روش شناسي هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلي براي برندسازي موسسات حسابرسي از طريق پيش بيني روابط علي ميان سازه هاي خصوصيات ادراکي و تداعي ذهني برند موسسه حسابرسي است .
در اين مطالعه ، متغير مکنون درون زا (تداعي ذهني برند موسسه حسابرسي)، متغير مستقل (خصوصيات ادراکي) که از شش سازه مشهود بودن ، پاسخ دهي، قابليت اتکاء، قابليت اطمينان ، همدلي و تعهد به روش پرسشنامه استانداردشده سنجيده شده است .
يافته هاي پژوهش گوياي آن است که سازه هاي خصوصيات ادراکي (همدلي و تعهد) موجب افزايش تداعي ذهني برند موسسات حسابرسي مي شود.