Abstract:
هدف مقاله مدلسازی راهبردی کیفیت رابطه میان غرفه داران و برگزارکنندگان نمایشگاهای تجاری می باشد. در این پژوهش به شاخص های پیش بین در ارتقای کیفیت رابطه نمایشگاهی و تبیین مدل راهبردی جامع و یکپارچه در خصوص اقدامات لازم جهت دستیابی به کیفیت مطلوب و رابطه بین برنامه ریزان و غرفه داران نمایشگاه های تجاری پرداخته شد.پژوهش به دو بخش کیفی و کمی تقسیم بندی می شود. در مرحله کیفی، از لحاظ رهیافت از نوع داده بنیاد می باشد و از نظر هدف بنیادی می باشد.روش تحلیل در بخش کیفی نیز روش تحلیل محتوی می باشد. در بخش کمی به لحاظ هدف یک پژوهش کاربردی است و به دلیل روش یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. روش گردآوری در بخش کمی از طریق پرسشنامه که شاخص های آن از بخش کیفی بدست خواهد آمد جمع آوری می شود. نتایج پژوهش نشان داد عوامل زمینه ای به عنوان پیش بین بر کیفیت رابطه برگزارکننده و غرفه داران نمایشگاهی بیشترین تاثیرمستقیم و معنی دار را دارد.کیفیت رابطه دو گروه نمایشگاهی بر پیامدهای نمایشگاهی تاثیر مستقیم و معنی داری دارد.اجرایی کردن بازاریابی کل نگر و توجه به مدیریت یکپارچه در جهت راهبرد و عملکرد مطلوب در نمایشگاه توسط برگزارکننده پیشنهاد می شود.
The purpose of this article is to strategically model the quality of the relationship between exhibitors and trade show organizers. In this study, the predictive indicators in improving the quality of the exhibition relationship and explaining a comprehensive and integrated strategic model regarding the necessary measures to achieve the desired quality and the relationship between planners and exhibitors of trade fairs were studied. Is divided. In the qualitative stage, in terms of approach, it is the data type of the foundation and in terms of the purpose, it is fundamental. The method of analysis in the qualitative part is also the method of content analysis. In the quantitative part, in terms of purpose, it is an applied research and because of the method of a descriptive research, it is of survey type. The collection method is collected in a quantitative part through a questionnaire whose indicators will be obtained from the qualitative part. The results showed that the underlying factors as a predictor have the most direct and significant effect on the quality of the relationship between the organizer and the exhibitors. The quality of the relationship between the two exhibition groups has a direct and significant effect on exhibition outcomes. Integrated management for the strategy and optimal performance in the exhibition is suggested by the organizer.