Abstract:
برخی از اجسام پرنده بنا به دلایلی فاقد ارابه فرود میباشند که این عملکرد منجر به استفاده از لانچرها برای این دسته از اجسام گردیده است. به علت قرار گیری جسم بر روی این سازه پیش از فاز پرتاب نیروهایی بر این سازه اعمال میگردد که منجر به تغییر شکل اندکی در سازه میشود. گاها اجسام قرار گرفته بر روی این لانچرها در فاز پرتاب نیازمند حفظ زاویه دقیق پرتاب هستند فلذا نباید تغییر شکل لاستیک لانچر بیش از حد مجاز گردد از این رو تحلیل میزان جابه جایی و تغییر شکل لانچر اهمیت مییابد، از طرفی برای بهره گیری از مواد مناسب برای ساخت لانچر اهمیت بسزایی داشته بنابراین اطلاع از نحوه توزیع تنش در سازه آن در اثر بارگذاری مهم مینماید. برای طی این روند 4 راه وجود دارد که راه اول آن ساخت سازه ای تجربی و تست تجربی آن است که در صورت وقوع اشتباه در انتخاب ماده یا شکل سازه بسیار هزینه بر است و راه دوم انجام تحلیل های مهندسی در نرم افزارهایی چون آباکوس و انسیس میباشد که پس از اطمینان از عملکرد سازه، ساخته شده و مورد تست نهایی قرار میگیرد. ما در این پژوهش بر آن شدیم تا به طراحی لانچری با تناسب نیاز صنعت پرداخته و با انجام تحلیل های مهندسی و ساخت نمونه آن به تست تجربی سازه مورد نظر پرداخته و در نهایت به بیان تفاوت میان تحلیل های نرم افزاری و تست تجربی آن پرداخته شده است.
Machine summary:
برای طی این روند 2 راه وجود دارد که راه اول آن ساخت سازهای تجربی و تست تجربی آن است که در صورت وقوع اشتباه در انتخاب ماده یا شکل سازه بسیار هزینه بر است و راه دوم انجام تحلیلهای مهندسی در نرم افزارهایی چون آباکوس و انسیس میباشد که پس از اطمینان از عملکرد سازه، ساخته شده و مورد تست نهایی قرار میگیرد.
ما در این پژوهش بر آن شدیم تا به طراحی لانچری با تناسب نیاز صنعت پرداخته و با انجام تحلیلهای مهندسی و ساخت نمونه آن به تست تجربی سازه مورد نظر پرداخته و در نهایت به بیان تفاوت میان تحلیلهای نرم افزاری و تست تجربی آن پرداخته شده است.
شینده و همکاران ]3[ در سال 2012 طی پروژهای به تاثیر ترک در صفحه آلومینیوم 6061 پرداخته است که برای این تست تجربی ابتدا طبق استاندارد مورد نظر قطعه ساخته شده و تست گردیده است و پس از آن تحت شرایط آزمایشگاهی تحت تست پیشروی ترک قرار گرفته است.
بدین منظور در هر دو نرم افزار آباکوس و انسیس به تولید مش با تعداد المانهای مختلف پرداخته و نتایج حل هریک را برای یکی از نقاط تحت اعمال نیرو برای تنش وون میز مورد بررسی و تحلیل همگرایی قرار گرفته است که نتایج نمودار همگرایی حل در شکل 4 ذکر گردیده است.
Concept of the magnetic launcher for medium class unmanned aerial vehicles designed on the basis of numerical calculations.
UAV Positioning Mechanisms in Landing Stations: Classification and Engineering Design Review.