Abstract:
ارزیابی بهره وری و کارایی مدارس با نگاهی به کارکرد آنها در افزایش بهره وری خدمات بخش دولتی امری ضروری محسوب میشود. با توجه به افزایش هزینه ناشی از اداره ی یک مدرسه یکی از اقدامات مهمی که برای رسیدن بهره وری باید انجام شود، سنجش بهره وری مدارس و شرح چگونگی بهره وری و کارایی مدارس و موسسات آموزشی است، در این پژوهش، مفاهیم بهره وری و کارایی با شرح مختصری از روشهای آماری و ناپارامتریک ارایه شده است. برای ارزیابی بهره وری و کارایی مدارس و موسسات آموزشی پس از ارائه چارچوب اساسی، مقاله بر روی بحث در مورد نتایج مطالعات مرتبط به هزینههای آموزشی و بهرهوری آن تمرکز دارد. اولین هزینههای آموزشی مدارس در ایران در مقایسه با سایر کشورها، صرف نیروی انسانی و نوسازی مکانهای آموزشی است. نتایج نیز در مورد کارایی اولیه و ثانویه آموزش در کشورهای توسعه یافته و هزینههای آموزشی و کارایی موسسات آموزشی سطوح تحصیلات در ایران مورد بحث قرار گرفته است. یک نکته مهم که باید در مورد توجه قرار داد آن است که کشورهای الگو مفهوم بهره وری را بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی آن مد نظر قرار داده و بهره وری از نظر آنها به طور کلی یعنی مقرون به صرفه بودن و تابعی از اقتصاد محض میباشد اما در کشورمان ایران با توجه به اسناد بالادستی و سند تحول مفهوم بهره وری علاوه بر مسائل اقتصادی به دنبال کرامت انسانی و حیات طیبه میباشد.
Machine summary:
به عنوان یک سطح، موضوع بهره وری، خدمات رفاهی آموزشیِ قابل تحویل و هزینه ی تمام شده است با بررسی رابطه بین هزینهها و خدمات آموزشی ارایه شده، بهره وری و میزان سهم هر یک از عوامل مشخص میشود به عنوان مثال کمیت قبولی مدارس در نسبت به دست آمده به این ترتیب توصیف میشود: هزینههای واحد سازمانی، بنابراین تفاوت در اقتصاد آموزش پرورش همان تفاوت در هزینههای واحد است.
Hyvinvointi- palvelujen tuottavuus: Tuloksia opterien varrelta VATT-julkaisuja 46.
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public A - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher