Abstract:
اگر جنبههای رشد توانایی و مهارتها (هوش درون فردی و برون فردی و سایر ابعاد هوشی از نظر گاردنر) در تولید محتوای آموزش مجازی مورد توجه قرار گیرد طبیعتا علاقه و رضایت را در کاربران آموزشی تقویت میکند و به تبع آن، یادگیری در مسیر پیشرفت، فرآیندی دست یافتنیتر خواهد شد. در نهایت آموزش مجازی فرصتی را برای یادگیری عمیق تر فراهم میکند و به دنبال آن فرآیند یاددهی - یادگیری با کمک روشهای نوین میتواند بازدهی بیشتری را داشته باشد. به کارگیری فناوری در امر آموزش به سبب انعطاف پذیری، جذابیت در استفاده از آن و دسترسـی همگان بـا ارزان تـرین قیمـت بـه آن، از محدودیت هـای زمـانی و مکـانی از جملـه الـزام بـه حضـور فیزیکـی، افزایش ترافیک شهری و. . . محیط یادگیری را به مرور زمان از شکل سنتی به مجازی تغییر شکل داد. به طور خلاصه میتوان بیان کرد در آموزش مجازی، فاکتور زمان به صورت بهینهتری مصرف میشود. نیازی به زمان برای رفتوآمد به محیط کلاس و مدرسه وجود ندارد. همچنین دانشآموزان در هر ساعتی از شبانه روز میتوانند به محتوای تدریس شده در کلاسها دسترسی داشته باشند و مطالب را مطالعه و مرور کنند. انعطافپذیری از دیگر مزایای آموزش مجازی نسبت به سنتی میباشد. وجود ابزار و منابع متنوع آموزشی باعث بوجود آمدن این انعطاف در آموزش میشود. دسترسی به تکنولوژیهای روز دنیا، یادگیری کار کردن با فضای مجازی و الکترونیک و دسترسی به منابع متنوع درسی و آموزشی باعث بروز خلاقیت و کنجکاوی در دانشآموزان میشود.
Machine summary:
دانشجوی دکتری تخصصی رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه، ایران چکیده اگر جنبههای رشد توانایی و مهارتها (هوش درون فردی و برون فردی و سایر ابعاد هوشی از نظر گاردنر) در تولید محتوای آموزش مجازی مورد توجه قرار گیرد طبیعتاً علاقه و رضایت را در کاربران آموزشی تقویت میکند و به تبع آن، یادگیری در مسیر پیشرفت، فرآیندی دست یافتنیتر خواهد شد.
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public Ad ation, 1(2), 3-18 (P - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher Samuelsonمنابع و مأخذ:بهرامی، ابراهیم (1396).