Abstract:
مقدمه: بازی موّثرترین راه بادگیری کودکان است. هنگام بازی کودکت فکر میکند. برنامه ربزی مینماید و
چیزهای نوخلق میکند. همانقدر که از قوای بدنی خود استفاده میکند. , قوای فکری خود را نیز به کار می
اندازد و در تمام مدت بازی در محیطی مناسب به افزایش تجربه میپردازد. بازی عبارت است از فعالیتی
شادمانه»؛ شور و شوق خودانگیختگی, شادای و وجدی که غالبا از آن عاید میشود که تاثیراتی بسیار مثبت
در سلامت فکری کودکت دارد. کودکان ازهمدیگر میآموزندودرخلال بازیهاودعواهایشان تجارب بسیا رکسب می
کنند. آنهامی آموزند چگونه بادیگران رفتار کنندوچگونه درجامعه سربلندباشند. بازی ویژ گیهای اخلاقی کودکان راشکل
یافتهها: نتایج نشان داد که آموزش به شیوه بازی بر مهارتهای اجتماعی و عملکرد آموزشی دانشآموزان پایه ششم
ابتدایی منجر میشود.
نتایج: نتایج نشان دادکه سطح معناداری به دست آمده در دو کروه آزمایش و کنترل در ابعاد مختلف مورد آموزش
معنادار بوده است. نتیجه کلی اینکه» آموزش به شیوه بازی هم موجب ارتقای کار کردهای آموزشی واجرایی دانش
آموزان میشود و هم توانایی آنان را درمهارتهای ار تباطی واجتماعی بهبود میبخشد و لذا شایسته است در برنامه
های آموزشی دوره ابتدایی توجه بیشتری به آموزش بازی محور در تدرس معطوف کردد.
Machine summary:
به خواسته ابطال مبايعه نامه مورخه ٨٥/٩/٢٣ به جهت حجر خواهان در حين تنظيم قرارداد و مجنون بودن مشاراليه به شرح خواسته با عنايت به محتويات پرونده و تدقيق در مندرجات آن و دليل ابرازي خواهان مشتمل بر حکم حجر صادره از شعبه محترم ٤٥ دادگاه عمومي تهران به شماره ٥٣٧ – ٨٩/٥/١٨ و قطعيت آن حسب گواهي دفتر آن دادگاه و اعلام شروع حجر به واسطه جنون ادواري از سال ١٣٧٦ يعني تاريخ قبل از مبايعه موصوف نظر به اينکه در چنين مواقعي اصل و مبنا مجنونيت بوده و چنانچه ترديد حاصل شود فرد در حين معامله مجنون بوده يا افاقه داشته اعمال حقوقي مجنون نافذ ميشود به شرط آنکه افاقه او در حين معامله مسلم باشد که با اين وصف با اثبات دليل بر افاقه مجنون در زمان معامله بر عهده خوانده بوده و در اين پرونده مشاراليه دلايلي دال بر اثبات اين قضيه تقديم دادگاه نداشته و فرض قانون نيز با توجه به مفهوم ماده ١٢١١ قانون مدني که بيان داشته (جنون به هر درجه که باشد موجب حجر است ) [دال بر] بلاثر بودن اعمال حقوقي مجنون ميباشد.