Abstract:
هدف از تحقیق، بررسی تاثیر آموزش های مجازی دوران کرونا در یادگیری دانش آموزان کلاس اول ابتدایی میباشد. با توجه به اینکه امروزه نظام آموزشی اکثر کشورهای دنیا با نوعی دگرگونی و تغییر مواجه شده است و دلیل آن بیماری به نام کرونا است که همه ی کشورهای جهان را درگیر کرده است و دانش آموزان و معلمان باز از طریق فضای مجازی به آموزش مجازی به روند تحصیل و آموزش ادامه میدهند. در دوره ی ابتدایی والدین در کنار معلمها نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان ایفا میکنند. در بین پایه های دبستان، اهمیت پایه اول ابتدایی بیشتر از سایرین است؛ زیرا کودکان برای اولین بار حضور در محیط جدیدی را تجربه میکنند که آشنایی قبلی با آن ندارند. به همین دلیل نحوه برخورد با دانش آموزان اول ابتدایی و همچنین راهنمایی و تذکرات به آنها باید متناسب با سنشان باشد. از این رو اولیا دانش آموزان اول ابتدایی باید علاوه بر آشنایی با شیوه ی تدریس معلم، برخی نکات و توصیه های اساسی در رابطه با نوآموزان را بیاموزند. این کار باعث تقویت و همسو شدن آموزش در خانه و مدرسه میشود. آموزش مجازی، فرصتی بیبدیل برای رویارویی با محدودیت های آموزش حضوری، تحقق آرمان آموزش برای همه و زمینه سازی برای توسعه پایدار و متوازن در کشور است.
The purpose of the research is to investigate the effect of virtual education during the corona era on the learning of first grade elementary school students. Due to the fact that today the educational system of most countries of the world has faced some kind of transformation and change and the reason for that is the disease called Corona which has affected all the countries of the world and students and teachers are open to virtual education through virtual space. They continue the process of education and training. In the elementary school, parents play an important role in the progress of students along with teachers. Among primary school grades, the importance of the first grade is more than the others; Because children experience being in a new environment for the first time that they are not familiar with. For this reason, the way to deal with the first elementary students, as well as guidance and reminders to them, should be appropriate to their age. Therefore, in addition to being familiar with the teacher's teaching method, first grade students should learn some basic tips and recommendations regarding new students. This work strengthens and aligns education at home and school. Virtual education is an irreplaceable opportunity to face the limitations of face-to-face education, to realize the goal of education for all, and to lay the groundwork for sustainable and balanced development in the country.
Machine summary:
ويروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعليم و تربيت را به هم زد به گونه اي که ديگر معلم و دانش آموز محور اصلي تعليم و تربيت نيست و مدرسه از مکان اصلي و مبدا آموزش خارج شده است که اين موضوع مهم سبب دغدغه اصلي والدين شده ؛ زيرا فرزندانشان به يکباره وارد دنياي آموزش از راه دور و فضاي مجازي و گرداب شبکه هاي آسيب - زاي اجتماعي شدند.
شرح ذيل مي باشد: ✓ مديريت مدارس در مواجهه با بحران کرونا را چطور ارزيابي مي کنيد؟ ✓ چه مشکلاتي با پديد آمدن اين بيماري براي شما به وجود آمد؟ ✓ آموزش آنلاين را چگونه ارزيابي مي نماييد؟ ✓ پيشنهادات و انتقادات شما از مدارس چه مواردي است ؟ 139 پيشينه وسابقه ي تحقيقات انجام شده در اين زمينه : به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي؛ متن کامل مقاله ي ترجمه شده به شرح ذيل است : تعطيلي جهاني مدارس و مراکز آموزشي باعث شده است که در روند يادگيري دانش آموزان اختلالات عميق و غيرقابل جبراني روي دهد.
in Persian Language and Literature, Lecturer at Farhangian University of Khuzestan Province 2- Student Teacher in the Field of Education for Exceptional Children, Khadijah Kobri Campus (S) Dezful Abstract The purpose of the research is to investigate the effect of virtual education during the corona era on the learning of first grade elementary school students.