Abstract:
روابط عمومی شهرداریها به عنوان یکی از مهمترین و پرمخاطبترین مراکز شهرداری، میتواند نقش پررنگی در افزایش کارایی و بهبود عملکرد کارکنان در ارتباط با مراجعان داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر برسی تاثیر روابط عمومی شهرداری خوی بر بهبود عملکرد و کارآیی ارتباط کارکنان با مراجعان بوده است. از این رو با رویکرد توصیفی و تحلیلی این موضوع در بین تعداد 60 نفر از کارکنان شهرداری خوی انجام مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای جمعیتشناختی و پرسشنامه کارآیی سازمانی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمون t مستقل استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که روابط عمومی شهرداری خوی کارآیی و عملکرد کارکنان و تمام مولفههای ان شامل تخصیص بودجه، فعالیت درون و برون سازمانی، تکنولوژی ارتباطی، دیدگاه مدیران و راهبرد ارتباطی تاثیر مثبت و معنیدار داشته است. که این مسئله لزوم توجه بیشتر بر مسئله روابط عمومی در سازمان شهرداری نمایان کرده است.
Machine summary:
پژوهش حاضر با توجه به اهمیت پرورش خلاقیت در دوران کودکی و نقش عمده ی عوامل تاثیر گذار نظام آموزشی بر رشد خلاقیت و به ویژه حساسیت دوره پیش دبستانی در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان، می خواهیم بدانیم چنانچه دانش آموزان دوره ی پیش دبستانی را بگذرانند آیا این دوره تاثیری بر روند رشد خلاقیت در دانش آموزان تحت تعلیم در چهار مولفه اصالت، انعطاف، بسط، سیالی خواهد گذارد یا نه؟ بدین جهت مطالعه ی حاضر در پاسخگویی برای این سوال است: که آیا دوره ی پیش دبستانی به رشد خلاقیت دانش آموزان کلاس اول موثر است؟ ادبیات پژوهش در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تکنولوژی ها و منابع قدرت هستیم، افراد خلاق و با استعداد و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مثابه گران بها ترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستندو امروزه جامعه ما، بیش از هر زمان دیگری به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد هر چه قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر میشود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده بیشتر و شدید تر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی مساله خلاقیت از مهم ترین مسائل در قلمرو تعلیم و تربیت است در واقع آینده متعلق به کسانی است که بهتر از دیگران فکر میکنند، بهتر از دیگران عمل میکنند، و بهتر از دیگران می فهمند و دارای روحیه تحقیق و کاوشگری میباشند و هر پدیده ای را با دید کنجکاوانه مینگرند و آن را بررسی می کنند و هرگز از پژوهش و تحقیق و راه دشوار و خسته کننده آن مایوس نمی شوند اهمیت این مساله زمانی نمایان می شود که به منظور نهایی تعلیم و تربیت توجه کنیم هدف نهایی تعلیم و تربیت این است که شخص را را برای تفکری روشن و منطقی و فکری سازنده توانا سازد تا بتواند مشکلات و معضلات زندگی را به نحو مناسب حل نماید و از تجارب دیگران و گذشته استفاده کرده آن ها را سازمان دهد و از نتایج آن برای آینده استفاده کند (کریمی، 1387).