Abstract:
استفاده از رویکرد بازیسازی در آموزش و یادگیری ریاضی و علومء به عنوان یک رویکرد نوین و موثرء میتواند به بهبود کیفیت
و کارایی فرایند آموزش و پرورش کمک کند و تجربه یادگیری دانشآموزان را بهبود بخشد. در این مطالعهء بازیهای آموزشی با
استفاده از پلتفرمهای مختلفی مانند 50۳21013 1160۳211 و 70113] پیادهسازی شدند. هر یک از این پلتفرمهاء قابلیتهای
مختلفی برای پیادهسازی بازیهای آموزشی در فرایند آموزش و پرورش داشتهاند. نتایج بدست آمده نشان داد که استفاده از
رویکرد بازیسازی» میتواند به بهبود تجربه یادگیری دانشآموزان» بهبود تواناییهای آنها در حل مسائلء افزایش تفکر منطقیء
افزایش تمرکز و حوصله, کاهش خستگی دانشآموزان» بهبود مهارتهای همکاری و ارتباط برقرار کردن با دیگران» بهبود عملکرد
آنها در فرایند آموزش و پرورش» و بهبود کیفیت و کارایی فرایند آموزش و پرورش کمک کند.
با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری رویکرد بازیسازی در فرایند آموزش و پرورش» پیشنهاد میشود که در آموزش ریاضی و علوم.
بیشتر از این رویکرد استفاده شود و تلاش برای توسعه و پیادهسازی بازیهای آموزشی با استفاده از پلتفرمهای مختلف, ادامه
یابد. به طور کلی» رویکرد بازیسازی میتواند به بهبود فرایند آموزش و پرورش و بهبود تجربه یادگیری دانشآموزان کمک کند
و به عنوان یک روش جذاب و موثر در فرایند آموزش و پرورش» بازیسازی باعث میشود که دانشآموزان بیشتر درگیر فرایند
یادگیری شوند و عملکرد واقعی آنها در فرایند آموزش و پرورش بهبود یابد.
Machine summary:
نتايج بدست آمده نشان داد که استفاده از رويکرد بازيسازي، ميتواند به بهبود تجربه يادگيري دانش آموزان ، بهبود تواناييهاي آنها در حل مسائل ، افزايش تفکر منطقي، افزايش تمرکز و حوصله ، کاهش خستگي دانش آموزان ، بهبود مهارت هاي همکاري و ارتباط برقرار کردن با ديگران ، بهبود عملکرد آنها در فرايند آموزش و پرورش ، و بهبود کيفيت و کارايي فرايند آموزش و پرورش کمک کند.
در نهايت ، با توجه به اهميت و اثرگذاري بازيسازي در آموزش و يادگيري رياضي و علوم ، به طور کلي ميتوان گفت که استفاده از اين رويکرد به عنوان يک راهکار نوين و جذاب براي بهبود فرايند يادگيري، ميتواند در ارتقاي سطح آموزش و پرورش کشورها و بهبود تواناييهاي دانش آموزان در حوزه رياضي و علوم مؤثر باشد.
( فتحي، کاوسي، نيک بين ، ١٣٩٨) در کل ، با توجه به مزاياي استفاده از رويکرد بازيسازي در آموزش و پرورش ، استفاده از اين رويکردها و روش ها در طراحي بازيهاي آموزشي، ميتواند به بهبود کيفيت و افزايش کارآمدي فرايند آموزش و پرورش کمک کند.
با توجه به اهميت و تأثيرگذاري رويکرد بازيسازي در فرايند آموزش و پرورش ، پيشنهاد ميشود که در آموزش رياضي و علوم ، بيشتر از اين رويکرد استفاده شود و تلاش براي توسعه و پياده سازي بازيهاي آموزشي با استفاده از پلتفرم هاي مختلف ، ادامه يابد.
با توجه به اهميت و تأثيرگذاري رويکرد بازيسازي در فرايند آموزش و پرورش ، پيشنهاد ميشود که در آموزش رياضي و علوم ، بيشتر از اين رويکرد استفاده شود و تلاش براي توسعه و پياده سازي بازيهاي آموزشي با استفاده از پلتفرم هاي مختلف ، ادامه يابد.