Abstract:
تبلیغات چریکی بر خلاف الگوهای تعریف شده ، با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر در تلاش است تا با جذب مخاطبان در دل آن ها نفوذ کند و با صرف کمترین هزینه در آینده سودآوری را ایجاد نماید. بخشی از این فرایند با توجه به شخصیت درونی فرد شکل می گیرد و بررسی تمایزات فردی مخاطبین و مشتریان اهمیت می یابد . هدف پژوهش، ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی می باشد. با توجه به هدف ، روش پژوهش از نظرهدف اکتشافی و روش آن توصیفی_ پیمایشی می باشد. نگرش و شخصیت شناسی به ترتیب با شاخص های(انگیزه های روانی و بعد فنی برای نگرش ) و (آزمون استاندار شخصیت شناسی مایزر و بریگز برای شخصیت شناسی) شناسایی شد. جامعه آماری مشتریان شرکت کسب و کار ورزشی (گو اسپرت )می باشد . روش نمونه گیری طبقاتی وطبق فرمول کوکران 277 نفردر نظر گرفته شد. داده های اولیه در 2 پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندار مایرز-بریگز 70 سئوال بسته و تخصصی و دیگری محقق ساخته شامل 25 سئوال بسته و تخصصی گردآوری شده است ، که به کمک روش شبکه عصبی مصنوعی پرسپترون الگو، با برازش 92% با 2 نرون پنهان و 4 نرون خروجی مبنی بر 4 استراتژی تعریف شده برای پیش بینی تبلیغات چریکی مناسب با استفاده از متغیر نگرش و شخصیت طراحی شد.
Guerilla Advertising in Contrast of Definition Pattern, Attempt to Use Simplicity and Flexibility Idea For Penetrate and Attract In Customer Heart to Have Maximum Profit With Minimize their Cost. Personal Differentiation Research is so important for result some side of this Attitude Made by Attention on personal personality. The goal of this research is Future Studies Presenting for Presenting Model of Personal Differentiation Role on Guerilla Advertising. The Purpose is Exploratory, the Method is Descriptive Survey. Two Indicator Recognize such as Attitude with psychology Motivation and technical dimension, personality With Myers-Briggs Indicator Test. Population is Go sport Customer, use classify method to choose the sample, number of Sample with Cochran Formula 277 person. For data collecting have2 Specific and closed Questioner including standard MBTI Questioner with 70 Question and another one with 25 Closed And Specified Questioner Made by Researcher , with use Perceptron Artificial Neural Network by (MATLAB Software). the result of Neural Network Get Fit Model With 92%Coefficience Confidence to Define 4 clearly strategic of Interdependencies between Guerilla Advertising and personality, Attitude Indicator for Predict and analysis the new input and select the suitable strategy.