Abstract:
سازمان ها از طلوع عصر سرمایه داری، اطلاعات مربوط به رقبایشـان را گـردآوری مـیکردنـد .امـروزه نیـز از نظـر بسـیاری از صاحبنظران انقلاب واقعی در عرصه ی کسب وکار در تلاش هایی نهفته است که فعالیت های اطلاعاتی را موقعیت یابی میکننـد.
امروزه حضور در عرصه اقتصاد جهانی برای تولیدکنندگان و شرکتهای تجاری با چالش های جدیدی مواجه است . وجـود تعـداد زیاد عرضه کنندگان و رقابت فشرده آن ها و افزایش انتظارات مصرف کنندگان برای ارائه کیفیت بهتر و خدمات رسـانی سـریعتر، فشارهای زیادی را بر تولیدکنندگان وارد کرده ، عواملی که شاید تا پیش از این وجود نداشـته اسـت . هـدف از پـژوهش حاضـر بررسی رابطه مدیریت زنجیره تامین با عملکرد فروش سازمان میباشد. پژوهش حاضر توصـیفی از نـوع همبسـتگی بـوده و بـه لحاظ هدف کاربری است که به صورت میدانی و به لحاظ زمانی به صورت مقطعی انجام گرفـت . جامعـه آمـاری پـژوهش حاضـر کلیه کارکنان و مدیران شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علمی فناوری پردیس میباشـند کـه بـا مراجعـه بـه جـدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد ١٠٣ نفر به عنوان آمـاری انتخـاب شـد. ابـزار گـردآوری داده هـا، پرسشـنامه استاندارد عملکرد فروش و مدیریت زنجیره تامین میباشد. بعد از گردآوری داده های گام بعدی تجزیه وتحلیل داده هـا بـا نـرم افزار spss انجام گرفت .نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که : مدیریت زنجیره تامین ، با ابعـاد عملکـرد فـروش در شـرکت هـای دانش بنیان مستقر در پارک علمی فناوری پردیس ارتباط وجود دارد همچنـین مـدیریت زنجیـره تـامین قابلیـت پـیش بینـی عملکرد فروش در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علمی فناوری پردیس را دارند.
Machine summary:
بررسي رابطه مديريت زنجيره تأمين با عملکرد فروش شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک علمي فناوري پرديس ميترا اسم خاني آده کارشناسي ارشد مديريت صنعتي گرايش تحقيق در عمليات دانشگاه آذرآبادگان اروميه چکيده سازمان ها از طلوع عصر سرمايه داري، اطلاعات مربوط به رقبايشـان را گـردآوري مـيکردنـد .
نتايج حاصل از تحقيق نشان داد که : مديريت زنجيره تأمين ، با ابعـاد عملکـرد فـروش در شـرکت هـاي دانش بنيان مستقر در پارک علمي فناوري پرديس ارتباط وجود دارد همچنـين مـديريت زنجيـره تـأمين قابليـت پـيش بينـي عملکرد فروش در شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک علمي فناوري پرديس را دارند.
1 Gilad 2 Supply Chain Management 3 Marketing performance 4Bernadin 5 Agarwal et al 17 رويکردها و روش هاي ارزشيابي عملکرد براي انجام ارزشيابي صـحيح بايسـتي رويکردهـا و روشـهاي ارزشـيابي عملکـرد را شناسـايي کـرده و کـاربرد هـر کـدام را در موقعيت هاي معين بدانيم .
همچنـين بـا توجه به اينکه سطح معناداري کوچکتر از ٠,٠٥ است نشان ميدهد که بين مديريت زنجيره تأمين با ابعـاد عملکـرد فـروش در شرکت هاي دانش بنيان مستقر در پارک علمي فناوري پرديس ارتباط وجود دارد.
Al-Mohammad, S (2010) “The effect of marketing knowledge management on organizational performance: An empirical investigation of the telecommunications organizations in Jordan”, International Journal of Emerging Markets, Vol. 5 No. 1, 2010, pp.
S (2013) Impact of Organizational Culture on Employee Performance and Productivity: A Case Study of Telecommunication Sector in Bangladesh International Journal of Business and Management; Vol. 8, No. 2; 62.