Abstract:
مقاله مورد بحث ، دیدگاه خودساختگی و تاثیر آن در کسب و کار را مورد بررسی قرار می دهد. دیدگاه خودساختگی به عنوان یک مفهوم روانشناسی ، به توانایی فرد برای تعامل با محیط اطراف خود و شکل دهی به زندگی و کار خود اشاره دارد. این دیدگاه بر این اصل تاکید دارد که هر فرد قادر است با تغییر نگرش و رفتار خود، بهبود و پیشرفت کند. مقاله بر این باور استوار است که دیدگاه خودساختگی در کسب و کار نقش مهمی ایفا می کند. با توجه به چالش های پیش رو در جامعه کسب و کار، فعالان صنعت نیازمند روحیه قوی ، اعتماد به نفس و همچنین توانایی سازماندهی و حل مسائل هستند. دیدگاه خودساختگی ، فرصت های مناسب را برای تقویت این صفات فردی فراهم می کند. خودساختگی انسان به این معنا نیست که فقط ازنظر مالی یا مکانی استقلال یافته و به تنهایی از پس کارهایش بر بیاید بلکه در اصل معنایش این است که در خودش تفکر کرده و عیب هایش را پیدا و درصدد اصلاح بربیاید. انواع مختلفی از ارزش ها وجود دارد. بااین حال ، مجموعه کوچک تری از ارزش های اساسی (ارزش های اصلی ) وجود دارد که بر تمام ارزش های دیگر تاثیر میگذارد. کسب وکار موفق به کسب وکاری اطلاق میشود که به صورت مستمر و پایدار، به اهداف و موفقیت های خود دست یافته و توانسته با شناسایی فرصت ها و مشکلات ، بهبودهای مداوم را در فعالیت های خود ایجاد کند. یک کسب وکار موفق ، نه تنها سودآوری خوبی دارد، بلکه ازنظر اجتماعی و محیطی هم مسئولیت پذیری نشان میدهد و نیازهای مشتریان را برآورده میکند. برخلاف دیدگاه سنتی که بر تاثیر عوامل خارجی بر زندگی و کار فرد تاکید دارد، دیدگاه خودساختگی به عامل دستورالعمل های درون زاد شخص پاسخ میدهد. با استفاده از روش پذیرش ، آمادگی بروز تغییرات و سطح مناسب چالش در کار، فعالان صنعت قادر هستند در کسب و کار خود شاهد پیشرفت باشند.
The discussed article examines the self-made perspective and its impact on business. The perspective of self-
construction as a psychological concept refers to a person's ability to interact with his surroundings and shape
his life and work. This view emphasizes the principle that every person is able to improve and progress by
changing his attitude and behavior. The article is based on the belief that the self-made point of view plays an
important role in business. Considering the upcoming challenges in the business community, industry activists
need a strong spirit, self-confidence, as well as the ability to organize and solve problems. The self-made point
of view provides the right opportunities to strengthen these individual traits. The self-made of a person does not
mean that he is financially or spatially independent and can handle his work on his own, but basically it means
that he thinks about himself and makes mistakes. find his faults and try to correct them. There are different types
of values. However, there is a smaller set of core values (core values) that influence all other values. A
successful business refers to a business that has continuously and sustainably achieved its goals and successes
and has been able to create continuous improvements in its activities by identifying opportunities and problems.
A successful business not only has good profitability, but also shows social and environmental responsibility
and meets the needs of customers. Contrary to the traditional view that emphasizes the influence of external
factors on a person's life and work, the self-made view responds to the factor of the person's endogenous
instructions. By using the method of acceptance, readiness for changes and the appropriate level of challenge at
work, industry activists are able to see progress in their business.