Abstract:
هدف این مقاله،بهبود درک فرایندهایی است که بدان طریق فراهمآوری دانش،ابزارهای فنی و عوامل هوشمند،میتوانند به توسعهء سازمان از جهت گسترش دانش به عنوان یک سلاح رقابتی نظاممند کمک کنند.این مقاله،روابط بین تکنولوژی و ارزشهای انسانی را بررسی میکند،زیرا این روابط ابزارهای ضروری فرایند مدیریت دانش میباشند.با توجه به اینکه مدیریت دانش با عوامل هوشمند،تکنولوژی اطلاعات و سیستمهای حمایت از تصمیمات استراتژیک ارتباط دارد،درمییابیم که هدف آن ارائهء بینش مؤثری در خصوص کارایی مدیریت دانش میباشد.در این مقاله،در بخش اول به مفاهیم اصلی در مدیریت دانش پرداخته و در بخش دوم یک مدل مفهومی از کارایی مدیریت داشن درسازمانهایی که با ترکیبی از نقش عوامل هوشمند و ابزارهای فنی حمایت میشوند،ارائه میشود.این مدل به دو بخش تقسیم میگردد:
ابزارهای فنی برای تعیین مشخصات منابع سیستمهای هوشمند. عوامل هوشمند که وظیفهء آنها تمرکز بر نقششان در عملکرد سازمانی میباشد.
This paper aims to improve understanding of those processes by which providing knowledge, technical instruments, and astute factors can help to develop organization with regard to spread of knowledge as a systematic competitive weapon. It studies the relations between technology and human values, because these relations are essential instruments in knowledge management process. Considering that knowledge management has something to do with astute factors, information technology, and protection systems of strategic decisions, one finds that knowledge management aims to offer an influential approach to the efficiency of knowledge management. The first part of the paper deals with principal concepts. The second part presents a conceptual model of Knowledge Management Efficiency in those organizations being supported by a mixture of the roles of astute factors and technical instruments. The model is divided into two sections: technical instruments for determining the characteristics of resources of astute systems, and astute factors whose task is to focus on their own role in organizational performance.
Machine summary:
این مقاله سعی دارد که مدل مفهومی برای کارایی مدیریت دانش و یک
چارچوب برای نقشهای عوامل هوشمند و ابزارهای فنی در مدل مفهومی مدیریت دانش
تعریف بسیاری از مدیریت دانش شده است.
این پنج مرحله در حوزه مدیریت دانش برای کی سازمان زمینه آموزش،
چندوجهی بین فناوری،فنون و افراد برای سنجش اعتبار دانش موردنیاز است.
این دانش از منابع مجزا برای اعضا سازمان دشوار است.
این معنی که مکانیسمی برای ایجاد سیستمهای پایدار مدیریت دانش ارائه میکنند-با این
این شبکه که شامل سیستمهای دانش و عوامل هوشمند و کامپیوتر میباشد،
فنی شامل تکنولوژی اطلاعات و سیستمهای حمایت از تصمیمات استراتژیک میباشد.
تکنولوژی اطلاعات از معماری مدیریت دانش حمایت میکند.
مبنایی است که براساس آن مفهوم مدیریت دانش بروز نماید و فهمیده شود.
لازم به ذکر است تعریف مدیریت دانش صرفا از منظر ابزاهای فنی یا عوامل هوشمند
فنی صورت میگیرد ولی ابزارهای فنی گزینهء ناتوانی برای تبدیل اطلاعات به دانش است.
این یکی از دلایلی است که مدیریت دانش از طریق بهینهسازی دو عامل،ابزارهای فنی و عوامل هوشمند،بهتر صورت میگیرد.
سازمانهای هوشمند و اصولا مدیریت سازمانی فرایندهای خود را از طریق استفاده از یک
عوامل هوشمند(ارزشهای انسانی)و ابزارهای فنی قادر هستند مبنایی برای کارایی
یک مدل مفهومی برای کارایی مدیریت دانش پیشنهاد شده است،که بر روی
در این معماری ابزارهای فنی و عوامل هوشمند میتوانند به توسعه تصمیمات دانش
سازمانی دارد و نتیجه منطقی آن کارایی مدیریت دانش مبتنی بر عوامل هوشمند و
در این معماری-مدل کارایی مدیریت دانش-عوامل هوشمند را برای به دست آوردن و