Machine summary:
"هایدگر با اتکاء به نیچه به این فهم هستی،نظری اجمالی می افکند و آن وقتی است که در تفسیر نیچه وی را قائل به آن میداند که اراده به سوی قدرت،اراده به سوی کنترل از برای ارضای امیال-حتی امیال آزادکامانه-نیست بلکه گرایش به اعمالی برای ایجاد و نگهداشت (به تصویر صفحه مراجعه شود) ساماندهی انعطافپذیر است،به نحوی که بتوان بر ثبات و حتی بر ثبات امری سپریشده چیره شد؛این امر به ساماندهی انعطافپذیری از برای ساماندهی بیشتر و بازساماندهی بیحد،مصادره میگردد.
آنگاه به فرض وجود دیدگاه مشترکی در باب اینکه چگونه این اشیاء و جهانهای محلی آنها در برابر تکنولوژی مقاومت میکنند در موضعی مناسب،برای مشاهده این امر قرار خواهیم گرفت که چگونه فهم بورگمان از کردارهای تکنولوژیک به مثابه آنچه هنوز گرفتار دادم سوبژکتیویته است،او را به این نتیجه میرساند که اشیای تکنولوژیک نمیتوانند در اختیار کردارهای کانونی قرار گیرند؛حال آنکه قرائت هایدگر از کردارهای تکنولوژیک پستمدرن از آنجا که به نحوی ریشهای با کردارهای سوژه/ابژه مدرن فرق دارد،وی را به دیدن نقشی مثبت برای اشیای تکنولوژیک و کردارهایی که این اشیا میطلبد یاری میرساند.
اشیایی از اینسان کردارهای کشاورزان جنگل سیاه را مجموع و فراهم میسازند،لیکن از نگاه بورگمان وقتی سفره خانوادگی باعث ترغیب مهارتهای آشپزی و اجتماعی اهل خانه می شود و میطلبد که مادران،همسران،بچهها،گرمای خانوادگی،سرحالی، شوخطبعی و وفاداری به نحوی نیکو مجال بروز یا به قول هایدگر مجال خویشمندی یابند،پس این سفره نقش شیء کانونی ایفا میکند.
Martin Heidegger,ááThe Question Concerning Technology,''The Question Con- cerning Technology and Other Essays,Trans/William Lovitt(NewYork:Harper Row,1977)5."