Abstract:
ارتباط،عمل یا رفتار اجتماعی است که بین دست کم دو نفر اتفاق میافتد.ارتباط دریافتی روند دریافت و درک پیام از شخص دیگر و ارتباط بیانی،پیام به شخص دیگر است.برای ارتباط مؤثر هردو ارتباط دریافتی و بیانی باید روی دهد.افراد نابینا ناشنوا دچار آسیب مهمی در حواس بینایی و شنوایی خود هستند. بعضی از آنها کاملا نابینا ناشنوا هستند درحالیکه سایرین باقیماندهای از یک یا هردو حس دارند.افراد نابینا ناشنوا دارای نیازهای ارتباطی بسیاری هستند که ممکن است در طول زمان تغییر کند.آنها ممکن است از روشهای مختلف برقراری ارتباط در طول زندگی خود استفاده کنند یا به کاربرد آنها تشویق شوند. فناوری کمکی1ابزاری است که به برقراری ارتباط دریافتی و بیانی از طریق شنوایی،بینایی یا بساوایی کمک میکند.
Machine summary:
"دریافتی و بیانی برای کودکانی که از زبان اشاره یا گفتار
است زیرا آنها همانند شیء یا فعالیت هستند.
بعضی از کودکان بینا ممکن است با استفاده از اشیاء
برقراری ارتباط با تصاویر که انتزاعیتر است سوق پیدا
پیدا میکند بهترین زمان است که دو شکل ارتباط را با
از اشیاء برای برقراری ارتباط استفاده میکند.
شود روش موفق برقراری ارتباط برای کودکان نابینا-
این ارتباط رویکرد چندالگویی است.
این شیوه به استفاده هردو حس شنوایی و بینایی در زمان
بعضی از اشخاص نابینا ناشنوا ممکن است از گفتار
برای کودک ناشنوا نابینا که پایهی زبان قوی
زبان اشاره شکلی از ارتباط دستی است.
ASL زبان ادراکی است که از راه بینایی یا لامسه بیان
اساس این نظام از زبان انگلیسی پیروی میکند
استفاده میشود و اساس نظام اشارهی انگلیسی است.
انگلیسی با استفاده از یک دست است.
جهت و استفاده دست بهطور معنیداری از یک زبان به
زبان اشاره اغلب روش مناسب ارتباط برای افراد
هر نظام زبان اشاره در کشوری که استفاده میشود
است که فرد ناشنوا-نابینا را هدایت میکند.
چاپ برجسته:حتی اگر افراد ناشنوا-نابینا بیشتر برای
رنگی است که روی مواد چاپی استفاده میشود تا نور
رایانه و صفحه بزرگ تلویزیون استفاده میکند تا به
افرادی که برنگاشتنویسان لازم است برای استفاده از
تلاتاچ22:وسیلهای دستی است که برای ارتباط تک
با قرار دادن گیرندهای روی بدن شخص ناشنوا-نابینا را از راه ارتعاشات نسبت به صداهای محیطی(مانند تلفن،
وسایل برای کودک مناسب است و بعضی دیگر این
اگر کودک قادر به خواند مواد چاپی است مهم"