Machine summary:
"(Borttoff,2004) با وجود اینکه تعدادی از تحقیقات تفاوت محکم و سازمانیافته بین کارآفرینان و غیر کارآفرینان را روی ابعادی مانند تحمل ریسک،اعلام کردهاند،بوکار و رزنتال1(2005)استدلال کردند که صفات مورد نیاز برای کارآفرینی موفق-نوآوری، خلاقیت،تازگی،حساسیت-به طور تئوریک و سازمانیافته برای تصمیمگیری اخلاقی حیاتی هستند و به این نتیجه رسیدهاند که اخلاق و کارآفرینی به طور نزدیکی با هم همتراز شدهاند.
(Al-khatib etal,2002) در پژوهشی که توسط Fisscher و همکاران در سال 2005 تحت عنوان بررسی رابطه بین اخلاق و کارآفرینی انجام شد،نشان داد که مقولههای اخلاقی خاص که در کارآفرینی بوجود میآید،عبارتند از اینکه:کارآفرینان با ملاحظات اخلاقی جدید روبرو میشوند،هنگامی که محصولاتی را بر اساس تکنولوژیهای جدید تولید میکنند.
همچنین مطالعات پائول(2008)نشان میدهد که کارآفرینان میتوانند در شرایط مبهم،به طور مؤثر تصمیمات اخلاقی بگیرند که موارد مطرح شده در تحقیقات فوق با توجه به نتایج کسب شده از این مطالعه مورد تأیید قرار میگیرد.
*بررسی تأثیر ملاحظات اخلاقی بر فرایند کارآفرینی زنان *انجام تحقیق مشابه بر روی مردان کارآفرین و مقایسه این دو پژوهش *ارائه مطالعات تطبیقی و بررسی تأثیر ملاحظات اخلاقی در کارآفرینی زنان در کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی با بافت شبیه ایران *بررسی تاثیر رعایت ملاحظات اخلاقی در محیط کار بر رشد اقتصادی و اشتغال در جامعه *دستهبندی دقیقتر اصول و شاخصهای اخلاقی و توجه به رویکرد اخلاق اسلامی که در آن بعد نیت درونی و درونیسازی اخلاق به شکل ویژه در نظر گرفته شده است."