خلاصه ماشینی:
زیرا آنها با کنجکاوی میپرسند: «معلم خوشذوق من، چه لطیفة نهانی و چه سر پنهانی را در این فرایند احساس میکند؟ در عمق وجود او چه میگذرد که لحظه لحظة تولید هنری برایش این قدر شورآفرین و لذتبخش است؟ راستی راز گوهر هنر چیست که میتوان با تمام وجود به آن دل سپرد و از تعلقات و امیال و بندهای دنیوی فاصله گرفت؟» این سؤالات میتواند آرامآرام بهشکلگیری نوعی ساده از فلسفة زیباشناسی هنر در ذهن کودکان بینجامد؛ فلسفهای که تربیت هنری را معنادار میکند و به قلم و خط و نقش و رنگ و طرح تشخص میبخشد تا هر کدام در زبان نمادین جایگاه خود را داشته باشند.
چه سایبانی بهتر از سایة هنر و اقسام آن که میتواند شکوفایی بچهها را در این زمان بسیار عالی تضمین کند؟ غیر از انتظار از مدیران گرامی مدارس برای استفادة مطلوب از امکانات مدرسه، یادآوری به اولیا نیز ضروری است که کودکان را به حال خود رها نکنند؛ زیرا سرگرمیهای بیشمار موجب گذشتن وقت آنها خواهد شد.