خلاصه ماشینی:
با توجه به اینکه تصویر آشناترین نمونة آرم برای دانشآموزان در کتاب درسی ارائه شده و هیچ اشارهای به مباحث پیچیده گرافیک نشده است، باید پرسید: «بهنظر آقای شریفی کدام بخش آن فراتر از توان تفهیم به دانشآموزان پایة هفتم است؟» ۲.
درحالیکه تصویرهای انتزاعی، میراث هنری اصیل ایران است و دانشآموزان باید با نمونههای مختلف آثار هنر ایران آشنا شوند.
۳- در مورد فصل طراحی، دبیران محترم میتوانند صفحات ۲۳ تا ۲۶و ۵۰ تا ۸۱ کتاب معلم یا راهنمای تدریس را مطالعه بفرمایند تا از رویکرد آموزشی و روش تدریس این بخش آگاه شوند.
دبیران محترم برای آگاهی از ضرورت، محتوای برنامة درسی، اهداف و نقش فرهنگ و هنر در برنامة درسی دورة متوسطه میتوانند کتاب معلم یا راهنمای تدریس پایة هفتم را مطالعه فرمایند.
آشنایی دانشآموزان دوره اول متوسطه با میراث فرهنگی و آثار هنری ایران، مهمترین اولویت مؤلفان کتاب و از اصلی ترین اهداف آموزشی است.