خلاصه ماشینی:
"واقعیت موجود در جامعه ما که دستاندرکاران امر بستهبندی نیز بدان معترفند، نشان میدهد، کلیه فعالیتهای انجام شده در مورد بستهبندی، بر اساس باورها و پندارهای خاص و سنتی صورت گرفته و در این میان تحقیقات میدانی، کوچکترین نقشی را نداشته است.
از اینرو بهمنظور بهرهبرداری بهینه از مزایای بستهبندی در صنعت غذایی، لازم است تا مؤلفهها و معیارهای مهم و تأثیرگذار در بستهبندی محصولات غذایی شناسایی شده و بر اساس نظرهای مصرفکنندگان اولویتبندی شود تا بتوان در برنامهریزیها و فعالیتهای بازاریابی سازمان، آنها را مدنظر قرار داد.
تعریف بستهبندی به اعتقاد کاتلر و آرمسترانگ 1 (2008)، بستهبندی محصول، شامل کلیه فعالیتهای طراحی و تولید یک ظرف یا لفاف برای یک کالا است و سه وظیفه اصلی بر عهده دارد: محافظت از محتویات بسته، تأمین اطلاعات و متمایز کردن محصول از سایر مارکها از طریق جلب توجه مصرفکننده."