چکیده:
تحقیقات در حوزه روابط عمومی، نگرشی بیش ازحد مثبت نسبت به رسانه های اجتماعی دارند. گفتمان غالب در حوزه روابط عمومی این است که رسانه های اجتماعی خوب هستند؛ زیرا به سازمان ها در ایجاد فضای گفتوگو و ارتباط با عموم مردم و همین طور مشارکت با آن ها یاری می رسانند. البته هنوز هم شواهد تجربی در حوزه روابط عمومی، به طور عمده وابسته به مورد بوده، به محدوده سازمانی که کار در آن صورت گرفته، محدود است. من در این مقاله کاربرد رسانه های اجتماعی برای حوزه عمومی و مردم، سازمان ها و روابط عمومی را محل سوال قرار می دهم و درباره این بحث می کنم که نگرش مثبت اغلب محققان حوزه روابط عمومی نسبت به رسانه های اجتماعی، ریشه در نیازهای این حرفه برای ایجاد مصالحه میان دو هویت روابط عمومی (بلاغی و ارتباطی) دارد. این که آیا شیوه های فعلی روابط عمومی در رسانه های اجتماعی، این دو هویت اصلی را منعکس می کند یا خیر و نیز پیامدهای استفاده غیرانتقادی از رسانه های اجتماعی در حرفه روابط عمومی، از دیگر مباحث این مقاله است.
خلاصه ماشینی:
تحقیقات نشان میدهد که سازمانها و متخصصان روابطعمومی که رسانههای اجتماعی را از طرف آنها گسترش دادهاند، از این رسانهها بیشتر بهعنوان کانالهای اضافی بهمنظور انتشار اطلاعات سازمان استفاده کردهاند تا پلتفرمهایی مشترک برای ایجاد فضای گفتوگو و همکاری تا آن طریق به رابطهسازی کمک کنند (اویدر، آریل، مالکا و لوی۲۹، ۲۰۱۳؛ دیستاسو، مک کورکیندال۳۰ و رایت، ۲۰۱۱؛ مک کورکیندال، ۲۰۱۰؛ ورهوون۳۱ و همکاران، ۲۰۱۲؛ رایت و هینسن، ۲۰۱۴).
Is using social media "good" for the public relationsprofession?
Public relations’ "relationship identity" in research: Enlightenment or illusion.
How public relations executives perceive and measure the impact of social media in their organizations.
com/Article/ Social-Networking-Reaches-Nearly-One-Four-Around-World/1009976 Ferguson, M.
A review of the impact of new media on public relations: Challenges for terrain, practice and education.
Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy.
A Delphi study of the future of new technology research in public relations.
New media versus social media: A conceptualization of their meanings, uses, and implications for public relations.
), New media and public relations (pp.
), New media and public relations (pp.
An updated examination of social and emerging media use in public relations practice: A longitudinal analysis between 2006 and 2014.
The status of online public relations research: An analysis of published articles in 1992-2009.
Journal of Public Relations Research, 24(5), 409–434.
Journal of Public Relations Research, 24(5), 409–434.
Journal of Public Relations Research, 24(5), 409–434.
Journal of Public Relations Research, 24(5), 409–434.
Journal of Public Relations Research, 24(5), 409–434.