چکیده:
بدون تردید لازمه موفقیت در هر بازار، پذیرش محصولات شرکت توسط مشتریان در بازار هدف است. بسته بندی یکی از عوامل مهم در زمینه بازاریای کالا تلقی می گردد. با توجه به رشد صنعت و پیدایش تکنولوژی در زمینه های مختلف تولیدی، صنعت بسته بندی نیز از این موضوع بی بهره نبوده و سهم تکنولوژی در ارتقاء این صنعت بسیار حیاتی می باشد. بسته بندی محصول، ترکیبی از عناصر گوناگون است که هرکدام از آنها می توانند در ایجاد تصویر مشخص در ذهن مصرف کننده مؤثر باشند. قصد خرید مصرف کننده بستگی به درک مشتری از میزان برآورده شدن انتظاراتش از طریق استفاده از محصول دارد. اما در مورد محصولاتی که مصرف کننده به سرعت اقدام به خرید آنها می کند، قصد خرید بستگی به میزان برقراری ارتباط در نقطه فروش داشته، لذا درک مصرف کننده از ماهیت محصول از طریق عناصر ارتباطی بسته بندی بر انتخاب وی اثرگذار بوده و این کلید موفقیت بسیاری از استراتژی های بازاریابی است. لیکن علیرغم اهمیت بالا و نقش حیاتی بسته بندی، این موارد درصد پایینی از تحقیقات بازاریابی را به خود اختصاص داده است.