چکیده:
هدف از انجا این پژوهش، تاثیر برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور و افزایش شور و اشتیاق بین مردم و بخصوص نوجوانان و نقش سازنده آن بر روی تربیت نسل ارزشی در کشور بوده است. در این تحقیق، نوعپژوهش
حاضربررسیزمینهای )پیمایشی( است. به منظور گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته تاثیر شرکت در پیاده روی اربعین بر روی تربیت نسل ارزشی در کشور استفاده شده که شامل 28 سوال بوده است. جامعه آماری شامل آندسته از افراد و بخصوص نوجوانان و جوانان محدوده سنی16تا30 سال که در طی سه سال گذشته در مراسم شرکت داشته و از روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی تعداد414نفر انتخاب گردید. بررسی نتایج آزمون فرضیه اول نشان داد که باتوجه به سطح tآماره به میزان1/25 و میزان سطح معنی داری در حدود0/000می توان نتیجه گرفت که تاثیر پیاده روی اربعین بر روی نگرش اخلاقی به زندگی مادی بر تربیت نسل ارزشی در کشور نقش موثری داشته است.نتایج آزمون فرضیه دوم نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان 1/21-و میزان سطح معنی داری در حدود0/002 می توان نتیجه گرفت که پیاده روی اربعین بر روی رویکرد به مطالعه و آموزش مذهبی عمیق تر بر تربیت نسل ارزشی در کشور نقش موثری داشته است.نتایج آزمون فرضیه سوم نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان 1/11 و میزان سطح معنی داری در حدود0/000می توان نتیجه گرفت که پیاده روی اربعین بر روی کاهش انحرافات اجتماعی بر تربیت نسل ارزشی نقش موثری داشته است.بررسی نتایج آزمون فرضیه چهارم نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان 4/11و میزان سطح معنی داری در حدود0/044 می توان نتیجه گرفت که پیاده روی اربعین بر روی تلاش و کوشش به منظور جهاد فی سبیل الله(علمی،ایدئولوژیکی،مادی و..)بر تربیت نسل ارزشی نقش موثری داشته است.بررسی نتایج آزمون فرضیه پنجم نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان 0/00 و میزان سطح معنی داری در حدود1/26 می توان نتیجه گرفت که پیاده روی اربعین بر روی استکبار ستیزی و حق طلبی بر تربیت نسل ارزشی نقش موثری داشته است.
خلاصه ماشینی:
"بررسی نتایج آزمون فرضیه اول پژوهش نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان ١/٢٥ و میزان سطح معنی داری در حدود ٠/٠٠٠ میتوان نتیجه گرفت که نتایج نشان دهنده معناداری آزمون مربوطه و نقش موثر تاثیر پیاده روی اربعین بر روی نگرش اخلاقی به زندگی مادی بر تربیت نسل ارزشی در کشور میباشد.
پس به عبارتی میتوان اظهار داشت که به نظر نمونه آماری در این پژوهش تاثیر پیاده روی اربعین بر روی نگرش اخلاقی به زندگی مادی بر احساس تربیت اخلاقی و ارزشی موثر بوده است بررسی نتایج آزمون فرضیه دوم پژوهش نشان داد که با توجه به سطح tآماره به میزان ١/٢١- و میزان سطح معنی داری در حدود ٠/٠٠٢ میتوان نتیجه گرفت که نتایج نشان دهنده معناداری آزمون مربوطه و نقش موثر تاثیر پیاده روی اربعین بر روی رویکرد به مطالعه و آموزش مذهبی عمیق تر بر تربیت نسل ارزشی در کشور میباشد.
پس به عبارتی میتوان اظهار داشت که به نظر نمونه آماری در این تاثیر پیاده روی اربعین بر روی رویکرد به مطالعه و آموزش مذهبی عمیق تر بر احساس تربیت اخلاقی و ارزشی موثر بوده است بررسی نتایج آزمون فرضیه سوم پژوهش نشان داد که با توجه به سطح t آماره به میزان ١/١١ و میزان سطح معنی داری در حدود ٠/٠٠٠ میتوان نتیجه گرفت که نتایج نشان دهنده معناداری آزمون مربوطه و تاثیر مثبت نقش تاثیر پیاده روی اربعین بر روی کاهش انحرافات اجتماعی بر تربیت نسل ارزشی در کشور میباشد."