چکیده:
هدف ازپژوهش حاضر بررسی رابطه بین رفتارشهروندی سازمانی و میزان بهبود کیفیت خدمات الکترونیک (مطالعه موردی اعضاء اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ارومیه) می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، در گروه تحقیق های کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها، تحقیق حاضر از نوع توصیفی و بر حسب چگونگی اجرا درقالب تحقیقات پیمایشی قراردارد.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضاء اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ارومیه می باشد، که تعداد این افراد 730 نفر بوده، که از این تعداد با روش کوکران، 252 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات و داده ها از پرسشنامه ،که شامل 46 سوال بوده که روایی مناسبی داشته و پایایی آن نیز (ضریب آلفا کرونباخ 768/0) بدست آمد که نشان دهنده قابلیت اعتماد مناسب پرسشنامه است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSSاستفاده شده است که با اطلاعات حاصل از پرسشنامه به بررسی آمار توصیفی و آمار استنباطی داده پرداخته شد. همچنین از آزمون های کلموگروف اسمیرنف ، برای یافتن نرمال بودن یا نبودن توزیع متغیرها استفاده شد، از ضریب همبستگی اسپیرمن نیز در تحلیل آماری استفاده گردید. نتایج بررسی در این تحقیق نشان داد که رابطه بین رفتارشهروندی سازمانی و میزان بهبود کیفیت خدمات الکترونیک در اعضاء اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی ارومیه رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"بررسی رابطه بین رفتارشهروندی سازمانی و میزان بهبود کیفیت خدمات الکترونیک (مطالعه موردی اعضاء اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ارومیه) مهران مولوی1، فاروق فاروقی البلاغ2، میرکمال نعمتی3، نقی قاسم زاده4 1 گروه مدیریت دولتی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران 2،3،4 دانشجوی کارشناسی ارشد، واحد مهاباد، گروه مدیریت، مهاباد، ایران چکیده واژههای کلیدی: مقدمه در عصر حاضر مشتری مداری، و ارج نهادن به مشتری یک سلاح راهبردی محسوب می شود و به ویژه شرکت هایی که در جستجوی حفظ مشتریان موجود و شناسایی و جذب مشتریان موجود و شناسایی و جذب مشتریان جدید هستندو یکی از راهکارهای اساسی که یک موسسه خدماتی می تواند با توسل به آن خود را از سایر رقبا متمایز کند ارایه دائمی کیفیت خدمات برتر به مشتریان می باشد و بسیاری از سازمانها و شرکتها به این نکته مهم پی برده اند که ارایه خدماتی دارای کیفیت، می تواند مزیت رقابتی نیرومندی برای آنان به ارمغان آورد مزیتی که بر انجام سود بالاتر می انجامد و برای رسیدن به این امر مهم کافی است و به انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات ارایه شده پاسخی مناسب داده شود و یا اینکه از آن پیشی گرفته شود.
تنها شناسایی و اندازه گیری رضایت مشتریان کافی نیست و علاوه بر آن باید فرایند هایی که باعث نارضایتی شده اند مشخص شود زیرا در غیر این صورت نارضایتی مشتریان بیشتر خواهد شد(Ross, Juwaheer, 2004) پیشینه تحقیق در پژوهشی که در سال 1391 توسط ساجدی فر و همکارانش تحت عنوان ارزیابی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک در اعتمادسازی مشتریان آنلاین شرکت های کارگزاری شهر تهران صورت گرفت."