چکیده:
هدف از این پژوهش مطالعه کارآمدی دوره های آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور بودند. حجم نمونه شامل 84 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بودند که به صورت هدفمند و غیر تصادفی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد رستگار پور و گرجی زاده (1390) استفاده شد که روایی آن، توسط اساتید صاحب نظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ ( 93/0 = آلفا) تایید شد. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی تک متغیره) استفاده شد. نتایج و یافته های تحقیق حاضر نشان داد که تمامی مولفههای کارمدی دوره های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور به جز کیفیت دسترسی دانشجویان به واسط کاربر و کارآمدی تمرین و تکالیف ارائه شده در یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی کارآمد و مطلوب بوده است.
Sports media plays an important role in the development، education and culture of the country. The evaluation of the sports media can help to develop and promote sports media standards and identify strengths and weaknesses them. Therefore، in this paper we will attempt to identify the various criteria that has role in the process of evaluating sports media and then evaluate and prioritize the various sports media. Research method is Practical and descriptive. To conduct this study، confirmatory factor analysis and multi-criteria decision making methods along with the SPSS، Expert Choice، and Excel is used. The study population is students of Tehran Metropolis. The results show that eight criteria from among of research criteria approved by factor analysis. Based on Analytical Hierarchy Process the Information accuracy and cultural issues and values have gained the most weight. Among of the research alternatives also sports websites and TV sports network dedicated to the highest rank.
خلاصه ماشینی:
Associate Professor of Sport Management of Payam Noor University Received: (2016/04/21) Accepted: (2016/09/26) چکیده هدف از این پژوهش مطالعه کارآمدی دورههای آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی بود.
نتایج و یافتههای تحقیق حاضر نشان داد که تمامی مؤلفههای کارمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور به جز کیفیت دسترسی دانشجویان به واسط کاربر و کارآمدی تمرین و تکالیف ارائه شده در یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی کارآمد و مطلوب بوده است.
بحث و نتیجهگیری نتایج و یافتههای تحقیق حاضر نشان داد که تمامی مؤلفههای کارمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور به جز کیفیت دسترسی دانشجویان به واسط کاربر و کارآمدی تمرین و تکالیف ارائه شده در یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان مدیریت ورزشی کارآمد و مطلوب بوده است.
این نتیجه منطبق با یافتههای تحقیق انجام شده در دانشگاه فردوسی مشهد (ربیعی، 1388) و نتایج پژوهش (کاظمپور و همکاران، 1390) و بر خلاف یافتههای تحقیق ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه دانشجویان (رستگارپور و گرجیزاده، 1391) است.
این نتیجه منطبق با یافتههای تحقیق ارزیابی کارآمدی دورههای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس از دیدگاه دانشجویان (رستگارپور و گرجیزاده، 1391) و نتایج پژوهش (کاظمپور و همکاران، 1390)، و برخلاف یافتههای تحقیق انجام شده در دانشگاه فردوسی مشهد (ربیعی، 1388) و یافتههای پروژه ارزیابی آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران (حمیدیان و همکاران، 1384) است.